REKLAMA

Finałowa dwunastka: Tomasz Romanowski

Obserwuj swój organizm, a dowiesz się, co musisz robić, by osiągnąć wymarzone efekty - twierdzi Tomek. Przestrzegając tej zasady, ułożył dla siebie trening i dietę, które dały mu miejsce w gronie dwunastu finalistów konkursu "Czytelnik na okładkę MH 2010".

Andrzej Tyszko
Tomasz Romanowski, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)
Zasady diety

 
Tomek w swojej diecie zrezygnował z węglowodanów prostych (pieczywo, biały ryż, słodycze, napoje słodzone cukrem, owocowe jogurty oraz serki, płatki sniadaniowe słodzone, makarony (nierazowe i niepełnoziarniste) a także z owoców w większych ilościach w godzinach wieczornych), poza pierwszym i drugim śniadaniem. Potrawy smaży na patelni z użyciem specjalnego oleju w sprayu, a oleju, na przykład lnianego, używa wyłącznie na zimno.

REKLAMA

"Podany poniżej jadłospis jest tylko przykładowy - nie jadam dzień w dzień tego samego. Przykładem potrawy, którą uwielbiam i często przyrządzam, jest spaghetti. Do jego sporządzenia używam makaronu pełnoziarnistego, mięsa mielonego (drobiowego) oraz sosu ze świeżych pomidorów z dodatkiem czosnku, oliwek, żółtej papryki, cebuli i soku z cytryny" - mówi.

Jego zdaniem, aby osiągnąć świetną sylwetkę, absolutnie niezbędne jest zrezygnowanie z jedzenia na mieście. Posiłki na cały dzień należy przyrządzić w domu, gdyż tylko wtedy mamy pewność, co się w nich znajduje. Bardzo istotne jest również to, co pijemy i w jakich ilościach. "Z mojej diety całkowicie wyrzuciłem napoje słodzone cukrem, jak soki, cola, napoje energetyczne itd. W ciągu dnia piję około 4 litrów wody niegazowanej, filiżankę kawy do śniadania oraz co najmniej 3 filiżanki białej herbaty" - wyjaśnia.

Najtrudniejszą sprawą dla Tomka jest utrzymanie reżimu dietetycznego. Dlatego stosuje patenty, które ułatwiają mu to zadanie. "Bardzo pomocne jest oczyszczenie lodówki oraz wszystkich szafek z wszelkich pokus. Jeśli w nich czegoś nie ma, to się tego nie zje - mówi. - Przydatne jest również umieszczenie w domu kilku 'przypominajek'. U mnie było to zdjęcie idealnie wyrzeźbionego brzucha na lodówce i karteczka z napisem 'Czy na pewno jesteś głodny?'".


Posiłek 1:

omlet: 5 białek jaj + 2 żółtka, 75 g płatków owsianych, 1 banan, garść orzechów włoskich

Posiłek 2:

150 g piersi z kurczaka, 2 pełnoziarniste tosty, twarożek do smarowania, łyżka miodu

Posiłek 3:

150 g piersi z kurczaka, warzywa na patelnię (mrożonka gotowana na parze albo smażona bez tłuszczu), brokuły z jogurtem naturalnym, łyżka stołowa oleju lnianego

Posiłek 4:

200 g ryby morskiej, warzywa na patelnię

Posiłek 5:

sałatka ze świeżych warzyw i owoców (pomidory, papryka, sałata masłowa lub "sałata lodowa", czerwona fasolka, zielony ogórek, oliwki, nasiona słonecznika, suszone żurawiny, 1/2 jabłka, 1/2 banana), 150 g chudego twarogu, łyżka stołowa oleju lnianego

Posiłek 6:

odżywka białkowa

Suplementacja:

L-karnityna, BCAA przed i po treningu, odżywka białkowa po treningu i przed snem.

MH

1 2 3
STRONA 3 z 3

Komentarze

 (10)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA