[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Finałowa dwunastka: Stanisław Kokot

Jest nie tylko trenerem personalnym, ale też nauczycielem w szkole. Już teraz zdradza dzieciakom niektóre treningowe patenty, by zapewnić im lepszy start w budowaniu formy. Nigdy nie sądził, że trudna praca nauczyciela może dawać aż taką satysfakcję.
Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2012: Stanisław Kokot (fot. Andrzej Tyszko)
Stanisław nie potrzebuje wizytówki personalnego trenera - to jego sylwetka jest tym, na co zwracają uwagę potencjalni klienci. "Kiedyś do klubu przyszedł mężczyzna, który chciał zrzucić parę kilo - opowiada Stanisław. - Każdy trener musiał pokazać mu swój brzuch. Mój wygrał".

Stanisław nie widzi w takim podejściu potencjalnego klienta nic złego. "Raczej śmieję się, że piękno ciała idzie w tym wypadku w parze z pięknem duszy" - dodaje. Dużo satysfakcji daje mu praca w szkole sportowej. "To zupełnie inna robota - mówi Stanisław. - Prowadzę dosyć standardowe zajęcia, ale staram się też pokazywać trochę patentów, żeby dzieciaki nie popełniały błędów, które ja robiłem, kiedy zaczynałem ćwiczyć".

Stanisław nie potrafi się też nadziwić, że nawet w szkole sportowej można spotkać dzieci, które cierpią na nadwagę. To dla niego kolejny motywator, by przykładać się do zajęć na maksa. "Uważam się za profesjonalistę - mówi Stanisław, dodając od razu: - To nie znaczy, że nie popełniam błędów; jasne, te się zdarzają, jednak staram się zawsze wyciągać z nich wnioski, by przekształcić je w ostateczny sukces".

Trening siłowy i aerobowy


"Trenowałem długi czas lekkoatletykę, ale ostatecznie została tylko siłownia" - mówi Stanisław. W siłowni trenuje 4 razy w tygodniu. Raz w tygodniu gra z kumplami w siatkówkę. Weekend poświęca zawsze na odpoczynek, ale aktywny - rano wychodzi pobiegać albo wybiera się na basen.

Obecny program treningowy Stanisława:

Poniedziałek - nogi
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Przysiady ze sztangą4 serie po 6-12 powtórzeń
Prostowanie nóg na maszynie3 serie po 20 powtórzeń
Wykroki z hantlami4 serie po 10 powtórzeń
Zginanie nóg na maszynie3 serie po 20 powtórzeń

 

Wtorek - barki i brzuch
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Wyciskanie hantli nad głowę4 serie po 6-12 powtórzeń
Unoszenie ramion na boki4 serie po 6-12 powtórzeń
Unoszenie ramion do przodu4 serie po 6-12 powtórzeń
Spięcia brzucha w leżeniu - różne pozycje
3 serie z maksymalną liczbą powt.
Unoszenie nóg w zwisie 3 serie z maksymalną liczbą powt.

 

Czwartek - plecy i bicepsy
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Podciąganie nachwytem3 serie po 12 powtórzeń
Ściąganie drążka do karku na maszynie4 serie po 12 powtórzeń
Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia4 serie po 12 powtórzeń
Martwy ciąg4-5 serii po 6-12 powtórzeń
Zginanie ramion z rotacją3 serie po 6-12 powtórzeń
Zginanie ramion przy modlitewniku3 serie po 6-12 powtórzeń
Zginanie ramion z hantlami - chwyt neutralny3 serie po 6-12 powtórzeń

 

Piątek - klatka piersiowa i tricepsy
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej4 serie po 6-12 powtórzeń
Wyciskanie hantli na ławce skośnej 4 serie po 6-12 powtórzeń
Rozpiętki 3 serie po 6-12 powtórzeń
Przenoszenie talerza za głowę3 serie po 6-12 powtórzeń
Pompki szwedzkie z dodatkowym obciążeniem3 serie po 8-16 powtórzeń
Wyciskanie francuskie3 serie po 8-16 powtórzeń
Prostowanie ramion przy wyciągu3 serie po 8-16 powtórzeń

 

Zasady diety


Dieta Stanisława bogata jest w ryby, owoce i warzywa. Jego ulubionym posiłkiem jest łosoś, którego ceni przede wszystkim za to, że jest doskonałym źródłem białka, ale też zdrowych kwasów tłuszczowych.

Stanisław zjada co najmniej 6 posiłków dziennie. Każdy dzień zaczyna od naprawdę solidnego śniadania, którym najczęściej jest jajecznica z 5 jaj oraz 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa. Kolejne posiłki to głównie przyrządzana na różne sposoby pierś z kurczaka lub indyka, podawana z brązowym ryżem. "W ciągu dnia, kiedy brakuje czasu na zjedzenie czegoś konkretnego, ratuję swoje mięśnie przed katabolizmem, zjadając dużego banana i batonika białkowego" - dodaje.

Stanisław uzupełnia swoją dietę także suplementami. "Późnym wieczorem, bezpośrednio po treningu wypijam porcję węglowodanów złożonych, a przed snem odżywkę białkową kazeinową z chudym mlekiem. Stosuję aminokwasy rozgałęzione BCAA około 30 minut przed posiłkiem oraz przed i po każdym treningu" - wymienia Stanisław. Wypija też codziennie około 5 litrów wody. Lubi soki owocowe, ale tylko te ze świeżo wyciskanych owoców.

MH

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij