REKLAMA

Finałowa dwunastka: Piotr Szczurek

Jeszcze w podstawówce jego nazwisko pasowało do postury i było obiektem żartów. Ale Piotr zabrał się za ostre treningi i dowcipy wkrótce się skończyły. Zobacz, jak zbudować sylwetkę, dzięki której staniesz się jeszcze bardziej pewny siebie.
fot. Andrzej Tyszko
Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2012: Piotr Szczurek (fot. Andrzej Tyszko)
Piotr trenuje w zasadzie od dziecka. "Moje obie siostry były zawodniczkami judo i nie mogłem się doczekać, kiedy będę mógł pójść w ich ślady - tłumaczy i dodaje, że na pierwszym treningu pojawił się, kiedy skończył 8 lat. Po judo był jeszcze boks tajski. - Sądzę, że wszelki trening, a przede wszystkim sportów walki, jest najlepszą kuźnią charakteru" - dodaje.

REKLAMA

Jakiś czas później przyszedł czas również na siłownię. "Pochodzę z małej miejscowości i na początku popełniałem wszystkie możliwe błędy" - mówi Piotr. Przykład? Trening klatki i bicepsów trzy razy w tygodniu. Piotr szybko zauważył, że takie podejście nie przynosi efektów - zaczął więc zdobywać fitnessową wiedzę i stosować ją w praktyce.

Wypracował dzięki niej nie tylko świetną sylwetkę, ale znalazł także sposób na życie. Po przeprowadzce do Warszawy odwiedził jeden z klubów fitness, starając się o staż. Jego podejście do trenujących w klubie było na tyle przekonujące, że został w nim na stałe jako trener personalny. Wykonywana praca jest jednocześnie dla niego dodatkową motywacją do treningów.

"Często mówi się, że szewc bez butów chodzi. Nie chciałem, żeby tak było w moim przypadku. Z racji wykonywanego zawodu chce być dla moich podopiecznych nie tylko źródłem wiedzy na temat metod kształtowania sylwetki, ale także inspiracją i wzorem. Dlatego sam żyje według zasad, jakie chce wpoić moim »zawodnikom«" - tłumaczy Piotr.

Trening siłowy i aerobowy


Piotr uważa, że trening to tylko połowa sukcesu. Co najmniej tak samo ważne są dieta i regeneracja. To dlatego trenuje tylko 3 razy w tygodniu, starając się podczas każdej sesji angażować do pracy całe ciało. Oprócz sesji siłowej, która nie trwa nigdy dłużej niż 3 kwadranse, kilkanaście minut poświęca zawsze na trening aerobowy.

Wypracował dzięki niej nie tylko świetną sylwetkę, ale znalazł także sposób na życie. Po przeprowadzce do Warszawy odwiedził jeden z klubów fitness, starając się o staż. Jego podejście do trenujących w klubie było na tyle przekonujące, że został w nim na stałe jako trener personalny. Wykonywana praca jest jednocześnie dla niego dodatkową motywacją do treningów.

Przykładowy trening Piotra:

1. Przysiady ze sztangą - 4 serie po 10 powtórzeń.

2. Martwy ciąg - 3 serie po 10 powtórzeń.

3. Podciąganie nachwytem - 3 serie, maksymalna ilość powtórzeń w każdej serii.

4. Wyciskanie sztangi na ławce skośnej - 3 serie po 10 powtórzeń.

5. Wznosy ramion - 2 serie po 10 powtórzeń.

6. Zginanie ramion na modlitewniku - 2 serie po 10 powtórzeń.

7. Pompki szwedzkie - 2 serie, maksymalna ilość powtórzeń w każdej serii.

8. Ćwiczenia korpusu z wykorzystaniem TRX.

Zasady diety


Piotr zdaje sobie sprawę z tego, że sześciopak to bardziej kwestia tego, co znajduje się na talerzu niż intensywnych treningów. Jego dieta jest maksymalnie uproszczona, by każdego wieczora po powrocie z pracy mógł przyrządzić posiłki na następny dzień. W lecie zmniejsza ilość węglowodanów. "Równocześnie staram się nie popadać w schematy i monotonię. Z wiedzą, jaką posiadam, mogę dokonywać mądrych wyborów, nawet gdyby zabrakło czasu na przygotowanie posiłku" - mówi.

"Zawsze przedkładam pełnowartościowe pożywienie nad suplementy. Dlatego odżywkami jedynie łatam dziury w diecie i ograniczam się do tych podstawowych, takich jak izolat białkowy, aminokwasy, okresowo kompleksy witamin i minerałów" - dodaje Piotr.

Przykładowy jadłospis Piotra:

 

Posiłek
Na talerzu
Śniadanie
placki owsiane z orzechami i żurawiną oraz łyżka oleju lnianego
II śniadanie
sałatka z łososiem, fetą, orzechami i makaronem razowym
Przed treningiem
sałatka z wędzoną makrelą oraz pełnoziarniste pieczyw
Po treningu
tuńczyk w oleju oraz warzywa
Kolacja
kurczak, warzywa oraz masło orzechowe
Przed snem
odżywka białkowa oraz masło orzechowe

 

MH

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA