REKLAMA

Finałowa dwunastka: Mariusz Lewandowski

Uraz kręgosłupa przerwał jego karierę akrobaty. Na szczęście, Mariusz "odkrył" trening siłowy i wrócił do sportu, by znowu odnosić sukcesy. Przyjrzyj się treningowi i diecie faceta, który nie tylko znalazł się w finale konkursu "Czytelnik na okładkę MH", ale też wygrywa zawody fitness.
Andrzej Tyszko
Mariusz Lewandowski, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)
III DZIEŃ:

REKLAMA

Plecy

1. Podciąganie na drążku za głowę, z obciążeniem - 4-6 serii x maksymalna liczba powtórzeń

2. Podciąganie na drążku do klatki, z obciążeniem - 4-6 serii x maksymalna liczba powtórzeń

3. Podciąganie sztangi do brzucha w opadzie tułowia - 4 serie x 6-8 powtórzeń

 

IV DZIEŃ:

Biceps

1. Uginanie przedramienia jednorącz ze sztangielką na modlitewniku - 4 serie x 10-12 powtórzeń na każdą rękę

2. Uginanie młotkowo przedramion ze sztangielkami oburącz, siedząc - 4 serie x 10-12 powtórzeń

3. Uginanie przedramion sztangą łamaną, stojąc - 3 serie x maksymalna liczba powtórzeń

Łydki

1. Wspięcia na palce jednonóż ze sztangielką - 4 serie x 12-15 powtórzeń

2. Wspięcia na palce w opadzie tułowia, z obciążeniem - 4 serie x 12-15 powtórzeń

V DZIEŃ:

Barki

1. Wyciskanie sztangi przodem w górę - 4 serie x 10-12 powtórzeń

2. Unoszenie sztangielek bokiem w górę, siedząc - 4 serie x 8-10 powtórzeń

3. Unoszenie sztangielek naprzemianstronnie przodem w górę - 3-4 serie x 8-12 powtórzeń na każdą stronę

 

VI, VII DZIEŃ:

Czas na regenerację mięśni. "Wiadomo przecież, że mięśnie rosną wówczas, gdy odpoczywają".


Trening aerobowy Mariusz wykonuje raz w tygodniu na zakończenie treningu. Przez 45 minut ćwiczy na orbit reku, biega na bieżni albo jeździ na rowerze spinningowym. "Preferuję orbitrek, Ponieważ angażuje on praktycznie wszystkie partie mięśniowe" - dodaje.

Oprócz tego Mariusz raz w tygodniu, na zakończenie innego treningu, robi trening interwałowy, który wygląda następująco:

30 min. - 90 sek. / 60 sek. tempo spoczynkowe lub

30 min. - 60sek. / 30 sek. tempo spoczynkowe lub

30 min. - 120 sek. / 60sek. tempo spoczynkowe lub

16 min. - 120 sek. / 120 sek. tempo spoczynkowe

 

Zasady diety


"Na co dzień jadam wszystko, w końcu wszystko jest dla ludzi! - mówi z pełnym przekonaniem Mariusz. - Nie daję się zwariować. Staram się jeść zdrowo, co nie znaczy, że od czasu do czasu nie nakarmię swojego organizmu czymś kalorycznym bądź słodkim. Gdy czuję, że organizm potrzebuje kalorii, dostarczam je w symbolicznych ilościach tak, aby tylko zaspokoić apetyt".

Są jednak pewne zasady, których Mariusz stara się przestrzegać: "Unikam tłustych i smażonych posiłków. Spożywam posiłki co 2-3 godziny. Wypijam ok. 5 litrów płynów dziennie. Nie palę i nie piję alkoholu. Nie solę potraw i większość gotuję w wodzie lub na parze" - wylicza.

Jak większość facetów lubi dobrze zjeść, ale w jego przypadku "dobrze" nie oznacza "na maksa", tylko "ze smakiem". Przykłady? "Jedzenie przyprawiam ziołami prowansalskimi, koperkiem, pietruszką, bazylią itp. Ryże i makarony posypuję zmielonymi migdałami, orzechami włoskimi, słonecznikiem, pestkami dyni albo innymi nasionami" - tłumaczy.

1 2 3
STRONA 2 z 3

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA