REKLAMA

Finałowa dwunastka: Jakub Jasiński

Ten facet jest żywym dowodem na to, że nawet z dietą rodem z fastfoodowej restauracji można zbudować świetną sylwetkę i formę. Poznaj program treningowy Jakuba i jego oryginalną dietę, dzięki którym znalazł się w gronie finalistów naszego konkursu.

Andrzej Tyszko
Jakub Jasiński, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)
Spalić tłuszcz, nie mięśnie

"Wielu facetów stara się spalić trochę zbędnego tłuszczyku. Żeby to zrobić, muszą ograniczyć kaloryczność swoich posiłków, głównie zmniejszając ilość tłuszczy i węglowodanów w diecie. Warto przy tym pamiętać, żeby nie 'obcinać' zbytnio węglowodanów, bo organizm zacznie spalać mięśnie. Żeby tego uniknąć, najlepiej nie zrzucać więcej niż 1 kg tygodniowo.  - podpowiada. - A tym bardziej ambitnym, którzy chcą chudnąć szybciej, radzę kupić Keto Sticks - są to listki testujące poziom ketonów w organizmie, który rośnie, kiedy zaczynają być spalane mięśnie".

Jakub przynajmniej raz w miesiącu stosuje głodówki oczyszczające. "Przez dwa dni nic nie jem, tylko piję. Robię to, by oczyścić swój organizm z toksyn - wyjaśnia.

"Podczas jednej z pierwszych głodówek testowałem swój organizm na obecność ketonów i okazało się, że już na trzeci dzień zacząłem odczuwać dziwny, niespotykany do tej pory delikatny ból mięśni (pieczenie, palenie), co świadczyło o tym, że organizm zaczął konsumować mięśnie. Zaradziłem temu, przerywając od razu głodówkę i zaczynając jeść - tłumaczy. - Jak widać, naprawdę niewiele trzeba, by organizm zaczął spalać mięśnie".

 

REKLAMA

 

Przykładowy jadłospis Jakuba

Po przebudzeniu:

Szklanka wody z cytryną przegryziona pomarańczą, mandarynką lub grejpfrutem, a do tego banan, czasami kiwi bądź duże jabłko, gruszka.

2-3 godziny po przebudzeniu:

Sałatka (sałata lodowa, pomidory, cebula, ogórek świeży, papryka zielona, marchewka, oliwki, korniszony, ostre papryczki, kukurydza) z kurczakiem lub stekiem + ok. 30 gram sosu niskotłuszczowego.

"Im więcej warzyw w sałatce, tym lepiej, a do tego około 150 g chudego mięsa. Oprócz kurczaka i wołowiny można dodać także indyka albo szynkę wieprzową. A tym, którzy nie mają czasu na zabawę w przygotowywanie posiłków, polecam Subway, gdyż powyższy przepis na sałatkę to tak naprawdę opis jednego z produktów tej sieci - zdradza ze śmiechem. - To sałatka z podwójną porcją mięsa i wszystkimi dostępnymi warzywami i sosem. A gdy po takim posiłku czuję potrzebę zjedzenia słodkości, to rozpieszczam siebie 1-2 krówkami, paroma cukierkami Skittles albo kilkoma gumisiami".

Minimum 3 godziny przed treningiem:

Kanapka z tymi samymi składnikami, które Jakub wykorzystał wcześniej do zrobienia sałatki.

"Używam do jej zrobienia 100 g ciemnego pieczywa z ziarnami i zbożami - mówi. - To znowu produkt z menu Subway, tym razem sześciocalowa kanapka z podwójną porcją mięsa i wszystkim warzywami na ciemnym chlebie".

1,5 godziny przed treningiem:

Jogurt ryżowy z miksowanym bananem, ananasem bądź brzoskwinią + kilka ciemnych lub jasnych winogron.

"Można też dorzucić kilka rodzynków, odrobinę mieszanki orzechowej, bądź pestek słonecznika, a na to wszystko bitą śmietanę, oczywiście niskotłuszczową i w małej ilości - mówi. - Wiem, że teraz się pewnie uśmiechacie, ale nie jest tak pięknie, jak się wydaje, bo gdy nie mam treningu, to i deseru też nie ma".

Po treningu:

Kanapka z dużą ilością sałatki, 150 g chudego mięsa i odrobina sosu.

"Znów Subway i jego sześciocalowa kanapka z podwójną porcją mięsa i wszystkimi warzywami, oczywiście na ciemnym chlebie" - mówi Jakub.

45 minut przed snem:

Szklanka przegotowanego mleka 0,5% tłuszczu. "Na efektywniejszy sen" - uzasadnia.


"Taki rodzaj diety stosuje przez 5- 6 dni w tygodniu. W pozostałe dni staram się jeść zupełnie coś innego, np. na śniadanie omlet, owsiankę z mlekiem, albo jajka na miękko, na obiad schabowy z ziemniakami, ciemny ryż lub kaszę gryczaną z grillowanym kurczakiem, a na kolację jogurt naturalny z dodatkiem świeżych owoców wiśni, truskawek, banana, ananasa itp. Jako desery wybieram najczęściej budyń albo kisiel, w których cukier zastępuje bananami lub miodem. Poza tym można do nich dorzucić całą masę innych owoców, bez ograniczeń" - mówi Jakub.

MH

1 ... 2 3 4
STRONA 4 z 4

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA