REKLAMA

Finałowa dwunastka: Jacek Momot

Aby osiągnąć sukces, musisz wciąż stawiać sobie nowe cele, inaczniej spoczniesz na laurach - tej zasady trzyma się w swoim życiu Jacek. I dobrze na tym wychodzi, jeśli wziąć pod uwagę, że dzięki niej znalazł się w finale naszego konkursu. Zobacz, jak do niego dotarł.
Andrzej Tyszko
Jacek Momot, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)
Idąc na trening, niekiedy sam nie wie, jakie ćwiczenia będzie wykonywał. "Zazwyczaj na godzinę przed treningiem lub nawet będąc już w siłowni wizualizuję sobie, które ćwiczenia będą dzisiaj odpowiednie, i układam sobie w głowie program. Dbam o to, by często zmieniać ćwiczenia, żeby mięsień nie przyzwyczaił sie do danego wysiłku i cały czas dostarczać mu nowe bodźce".

REKLAMA

Jacek stara się nigdy nie opuszczać treningów i kiedy czuje, że brakuje mu energii, modyfikuje swoje plany treningowe. "Jeśli czuję się słabiej, robię czasem więcej powtórzeń, a mniej serii, a chęci w końcu jakoś wracają jeszcze w czasie treningu" - uśmiecha się.

"Najważniejsza zmiana, jaką wprowadziłem, eliminując największy błąd, jaki kiedyś popełniałem, to długość samego treningu. Dawniej jadłem obiad mamy i po godzince odpoczynku szedłem na trening, który trwał nawet 3 godziny. Po zrobieniu mnóstwa partii mięśniowych i serii praktycznie zasypiałem przy kolacji. W tym przypadku zasada "im więcej, tym lepiej " kompletnie się nie sprawdza - opowiada. - Obecnie moje treningi siłowe nie trwają dłużej niż 50 minut. Trenuję intensywnie, robiąc maksymalnie 1 minutę przerwy miedzy seriami, niekiedy używam też technik typu superserie i serie łączone, aby bardziej postawić na intensywność, niż ciężar".

Jacek podkreśla, że poważnym błędem, którego i on się nie ustrzegł, jest lekceważenie rozgrzewki i rozciągania. "Teraz przed każdym treningiem robie 5-10 minut ćwiczeń cardio dla poprawy krążenia, rozgrzewam te partie mięśni, które będę trenował, a po treningu bardzo solidnie się rozciągam - opisuje. - Rozciąganie po treningu pozwala mi rozluźnić mięśnie i dodatkowo jeszcze bardziej zwiększyć przepływ krwi, a tym samym szybciej dostarczyć mięśniom składniki odżywcze".

Oczywiście, trening siłowy uzupełnia aerobami, które robi 3 razy w tygodniu. "Kiedy nie szykuję się do zawodów, ćwiczę 30 minut na czczo, co przyspiesza znacznie przemianę materii - mówi. - Natomiast gdy mam zamiar tracić tłuszcz, dorzucam jeszcze 3 trening cardio w tygodniu, także na czczo, w postaci szybkiego spaceru, rowerka stacjonarnego lub wchodzenia na stopień. Jeśli spalanie tłuszczu idzie mozolnie, dokładam kolejne 2-3 sesje po 30 minut po treningu siłowym".

Jacek obecnie trenuje według następującego programu:

PIERWSZY DZIEŃ

Klatka piersiowa

• wyciskanie sztangi na ławce skośnej - 5 serii: 15 - 12 - 10 - 8 - 6 powtórzeń ("Progresja co serię - dokładam ciężar, a w ostatniej serii partner pomaga mi wymusić jeszcze jedno powtórzenie")

• wyciskanie sztangielek na ławce poziomej - 4 serie po 10-12 powtórzeń

• rozpiętki na ławce skośnej - 4 serie po 8-12 powtórzeń

pompki na poręczach - 3 serie z maksymalną liczbą powtórzeń - lub krzyżowanie linek na bramie - 3 serie po 12-15 powtórzeń ("Bardzo mocno napinam mięśnie w końcowej fazie, nawet zatrzymując ruch na 2 sekundy")

Bicepsy

• uginanie ramion ze sztanga - 5 serii: 15 - 12 - 10 - 8 - 6 powtórzeń

• uginanie ramion ze sztangielkami w chwycie młotkowym - 4 serie po 10-12 powtórzeń ("Pozwala to na rozwinięcie mięśnia ramiennego, przez co ramię wygląda na dużo pełniejsze")

• uginanie ramienia w oparciu o kolano - 3 serie po 10-15 powtórzeń na każdą rękę ("Również tu bardzo zwracam uwagę na szczytowy moment, mocno napinając biceps, by go uwypuklić")

Brzuch

• skłony w leżeniu na ławce rzymskiej z dodatkowym obciążeniem - 4 serie po 15-20 powtórzeń

• unoszenie nóg lub kolan z dodatkowym obciążeniem - 4 serie po 15-20 powtórzeń

• spięcia brzucha - 3 serie po 20-30 powtórzeń

• skręty tułowia - 5-8 minut

"Brzuch trenuję dwa razy w tygodniu - pierwszy raz ćwiczę go ciężko z dodatkowym obciążeniem, natomiast drugi trening jest lżejszy".

1 2 3 ... 4
STRONA 2 z 4

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA