REKLAMA

Finałowa dwunastka: Andrzej Wiatr

Chciałem udowodnić sobie, że potrafię zmienić swoje życie - mówi Andrzej o powodach, dla których dekadę temu zaczął trenować na siłowni. Dziś uważa, że ten cel osiągnął. Sprawdź, czy jego trening i dieta pomogą Ci poprawić przynajmniej swoją sylwetkę.

Andrzej Tyszko
Andrzej Wiatr, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)
Barki:
• wyciskanie sztangi zza głowy siedząc
• wyciskanie hantli siedząc
• unoszenie hantli na boki stojąc
• unoszenie hantli w opadzie przodem

REKLAMA

"Największe zaangażowanie mięśni obręczy barkowej czuję, wyciskając hantle w pozycji siedzącej. Przy okazji tego ćwiczenia staram się zawsze kontrolować sylwetkę - bardzo ważne jest, aby nie wyginać zbytnio pleców".

Nogi:
• przysiad ze sztangą
• naprzemienne wykroki do przodu z hantlami
• naprzemienne wchodzenie i schodzenie z podwyższenia ze sztangą trzymaną na barkach
• syzyfki
• marsz z hantlami z wysokimi wspięciami na palce

"Gdyby ktoś zapytał mnie, co jest najlepszym ćwiczeniem na nogi, bez wahania odparłbym, że przysiad. W przypadku tego ćwiczenia naprawdę warto wykonać solidną rozgrzewkę. Zawsze radzę też pamiętać o rozciąganiu mięśni po treningu".

 

Bicepsy:
• uginanie ramion ze sztangą trzymaną nachwytem stojąc
• uginanie ramion z hantlami siedząc na ławce skośnej z supinacją nadgarstka
• uginanie ramion z hantlami na "modlitewniku"

"Pracując nad bicepsami, zawsze ceniłem "modlitewnik". Ten prosty przyrząd pozwala na uzyskanie izolacji tej grupy mięśniowej. Dbając o naprawdę wolny ruch wsteczny, szybko można poczuć ogień w ramionach. Polecam!"

Tricepsy:
• wyciskanie "francuskie" sztangi leżąc
• prostowanie ramion w opadzie
pompki na poręczach

"Pompki na poręczach to ćwiczenie, które lubię z tego zestawienia najbardziej. To jedno z wielu ćwiczeń potwierdzających fakt, że ćwicząc za pomocą ciężaru własnego ciała, można osiągnąć znakomite efekty".

Brzuch:
• spięcia brzucha w leżeniu płasko
• unoszenie nóg w leżeniu na ławce skośnej
• boczne unoszenia nóg w zwisie na drążku

"Podstawą mojego treningu brzucha zawsze były spięcia brzucha w leżeniu płasko. To ćwiczenie jest tylko pozornie łatwe. Wiele osób przy jego okazji popełnia sporo błędów" - mówi Andrzej, który zawsze zwraca uwagę na dwie rzeczy zwiększające efektywność tego ćwiczenia:

1. "Dbam o utrzymanie stałej odległości między głową a klatką piersiową. Wiele osób, niestety, bezlitośnie przyciska brodę do klatki piersiowej, trzymając dłonie splecione z tyłu głowy. To błąd, który może być brzemienny w skutkach, i należy go unikać".

2. "Utrzymuję mięśnie w stałym napięciu. Innymi słowy, w ruchu wstecznym nie polecam "odkładania" górnej części tułowia i głowy na podłoże, na którym ćwiczymy. Stosując tą zasadę treningową, wykonamy zapewne mniej powtórzeń, ale uważam, że znaczenie mają widoczne efekty, a nie to, ile brzuszków jesteśmy w stanie wykonać. W tym wypadku więcej nie zawsze znaczy lepiej".
 

Zasady diety

 
Według Andrzeja, u podstaw dobrego wyglądu i zdrowia leży właściwy sposób odżywiania się. "Aby osiągnąć sukces w tym temacie, trzeba naprawdę wykazać się silną wolą. Komponując dietę, zawsze starałem się odpowiedzieć sobie, jaki mam cel. To pomaga. Poniżej przedstawiam schemat dietetyczny, którego staram się trzymać już od jakiegoś czasu i z efektów którego jestem bardzo zadowolony" - mówi.

1 ... 2 3 4
STRONA 3 z 4

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA