[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Ergowiosła: spalaj tłuszcz i buduj mięśnie

Widziałeś kiedyś wioślarza z nadwagą? No właśnie. Ergometr wioślarski to sprzęt, dzięki któremu zmniejszysz obwód w pasie i zbudujesz imponujące mięśnie. A wszystko to na kilku metrach kwadratowych, z ulubionym serialem na ekranie. 

Ergowiosła fot. Wojciech Małkowicz
Żeby zbudować siłę i wytrzymałość galernika, nie potrzebujesz setek godzin przymusowej praktyki na okręcie. Wystarczy designerski sprzęt, który kilka razy w tygodniu sprowadzać będziesz do parteru, by energicznie (!) z niego korzystać.

Mowa oczywiście o ergometrze wioślarskim, czyli fitnessowej maszynie praktycznie pozbawionej wad. Zobacz, jak na nim trenować, żeby już po kilku tygodniach ujrzeć efekty w lustrze, na wadze i na samym ergometrze. 

Trening na wodzie

Wyłącz muzykę i wsłuchaj się w szum wprawionej w ruch wody. Tu nie chodzi o wrażenie, jakbyś był na rzece, ale o złapanie właściwego rytmu.

Zgodnie z zasadami

Niech fakt, że trenujesz na jednym urządzeniu, nie uśpi Twojej czujności. Pamiętaj o rozgrzewce, wyciszeniu i streczingu. 

Twarde liczby

Na początku nie musisz nawet włączać monitora – wystarczy zwykły stoper. Dopiero po jakimś czasie zaczniesz potrzebować dodatkowych danych treningowych, na pomiarze tętna kończąc.

100% formy, zero kontuzji

Zanim z całej siły pociągniesz wiosło, upewnij się, że Twoje ruchy są prawidłowe. Nagraj filmik i w zwolnionym tempie obejrzyj swoją sylwetkę albo poproś o pomoc instruktora.

Szybki start

Nie musisz dopasowywać wioślarza do swoich warunków fizycznych. Wystarczy przyjąć właściwą pozycję, by rozpocząć trening.

Zawsze w formie

Ergometr nie naraża na żadne wstrząsy, dzięki czemu może trenować na nim każdy, nawet wracający do formy po kontuzji stawów 80-latek.

Zdrowy kręgosłup

Jeśli będziesz dbać o technikę, wzmocnisz mięśnie stabilizujące kręgosłup, minimalizując ryzyko wystąpienia bólu. 

Przyspiesz efekty treningu

 

 

Na naprawdę intensywne sesje załóż fitnessowe albo rowerowe rękawiczki. Pamiętaj jednak, że wiosło to nie twarda sztanga i nie musisz wydawać kroci na topowy sprzęt. 

 

 

W treningu interwałowym możesz w trakcie przerw regeneracyjnych łapać wiosło podchwytem albo chwytem mieszanym – by zmusić mięśnie do trochę innego rodzaju wysiłku. 

 

 

Jeśli chcesz jeszcze szybciej zbudować imponującą kondycję, wiosłuj w masce treningowej. Pamiętaj: ruch do tyłu to wydech, a powrót do pozycji początkowej – wdech. 

 

 

Bacznie obserwuj wskazania monitora. Szczególną uwagę zwracaj na ilość pociągnięć wiosłem na minutę (ang. stroke rate, czyli w skrócie spm). Notuj postępy w logbooku aplikacji Rowmate. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij