REKLAMA

Ergowiosła: spalaj tłuszcz i buduj mięśnie

Widziałeś kiedyś wioślarza z nadwagą? No właśnie. Ergometr wioślarski to sprzęt, dzięki któremu zmniejszysz obwód w pasie i zbudujesz imponujące mięśnie. A wszystko to na kilku metrach kwadratowych, z ulubionym serialem na ekranie. 

Ergowiosła Wojciech Małkowicz/Motor Presse Polska
fot. Wojciech Małkowicz
Żeby zbudować siłę i wytrzymałość galernika, nie potrzebujesz setek godzin przymusowej praktyki na okręcie. Wystarczy designerski sprzęt, który kilka razy w tygodniu sprowadzać będziesz do parteru, by energicznie (!) z niego korzystać.

ZOBACZ: Trening siłowy - 5 zaskakujących korzyści

REKLAMA

Mowa oczywiście o ergometrze wioślarskim, czyli fitnessowej maszynie praktycznie pozbawionej wad. Zobacz, jak na nim trenować, żeby już po kilku tygodniach ujrzeć efekty w lustrze, na wadze i na samym ergometrze. 

Trening na wodzie

Wyłącz muzykę i wsłuchaj się w szum wprawionej w ruch wody. Tu nie chodzi o wrażenie, jakbyś był na rzece, ale o złapanie właściwego rytmu.

Zgodnie z zasadami

Niech fakt, że trenujesz na jednym urządzeniu, nie uśpi Twojej czujności. Pamiętaj o rozgrzewce, wyciszeniu i streczingu. 

Twarde liczby

Na początku nie musisz nawet włączać monitora – wystarczy zwykły stoper. Dopiero po jakimś czasie zaczniesz potrzebować dodatkowych danych treningowych, na pomiarze tętna kończąc.

100% formy, zero kontuzji

Zanim z całej siły pociągniesz wiosło, upewnij się, że Twoje ruchy są prawidłowe. Nagraj filmik i w zwolnionym tempie obejrzyj swoją sylwetkę albo poproś o pomoc instruktora.

Szybki start

Nie musisz dopasowywać wioślarza do swoich warunków fizycznych. Wystarczy przyjąć właściwą pozycję, by rozpocząć trening.

Zawsze w formie

Ergometr nie naraża na żadne wstrząsy, dzięki czemu może trenować na nim każdy, nawet wracający do formy po kontuzji stawów 80-latek.

Zdrowy kręgosłup

Jeśli będziesz dbać o technikę, wzmocnisz mięśnie stabilizujące kręgosłup, minimalizując ryzyko wystąpienia bólu. 

Przyspiesz efekty treningu

 

Ergowiosłafot. Wojciech Małkowicz

 

Na naprawdę intensywne sesje załóż fitnessowe albo rowerowe rękawiczki. Pamiętaj jednak, że wiosło to nie twarda sztanga i nie musisz wydawać kroci na topowy sprzęt. 

 

Ergowiosłafot. Wojciech Małkowicz

 

W treningu interwałowym możesz w trakcie przerw regeneracyjnych łapać wiosło podchwytem albo chwytem mieszanym – by zmusić mięśnie do trochę innego rodzaju wysiłku. 

 

Ergowiosłafot. Wojciech Małkowicz

 

Jeśli chcesz jeszcze szybciej zbudować imponującą kondycję, wiosłuj w masce treningowej. Pamiętaj: ruch do tyłu to wydech, a powrót do pozycji początkowej – wdech. 

 

Ergowiosłafot. Wojciech Małkowicz

 

Bacznie obserwuj wskazania monitora. Szczególną uwagę zwracaj na ilość pociągnięć wiosłem na minutę (ang. stroke rate, czyli w skrócie spm). Notuj postępy w logbooku aplikacji Rowmate. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA