[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Ergometr wioślarski vs ergometr narciarski - który lepszy?

W starciu galernika z biegaczem narciarskim wygrałby raczej ten pierwszy. U nas wygrywają obaj.

ergometr
Miałem bardzo dobry humor, gdy podchodziłem do ergometru narciarskiego i łapałem uchwyty. W końcu ćwiczę regularnie i mam dobre mniemanie o swojej formie. Kilka minut później mój humor był już zdecydowanie gorszy. Tak, kilka minut. Bo dokładnie tyle wytrzymałem, machając rękoma i naśladując ruchy bywalców stoków oraz narciarskich tras biegowych. Urządzenie zaskoczyło mnie – i moje mięśnie – całkowicie. I dobrze, bo właśnie po to robimy te wszystkie testy.

Egrometr wioślarski

Stary, poczciwy wioślarz. Popularny do tego stopnia, że doczekał się własnych mistrzostw Polski, Europy czy świata. Co może Ci zaoferować? Efektywny trening wytrzymałościowy i budowę mięśni w jednym. Wykorzystane są wszystkie duże grupy mięśniowe: nóg, pleców, klatki piersiowej, barków. Spala przy tym dużo kalorii, ćwiczy koordynację i nie obciąża stawów. Korzystam przy okazji każdej wizyty w siłowni.

REKLAMA

ZOBACZ: Zestawienie najlepszych maszyn kardio

Kalorie

Przy poprawnej technice można wiosłować i wiosłować – ergometr świetnie nadaje się na dłuższe odcinki. Podczas testowego 10-minutowego treningu spaliłem 124 kcal, przepłynąłem ponad 2 km, średnie tętno wynosiło 137 uderzeń na minutę i pracowałem głównie w trzeciej strefie tętna. Tyle liczby.

Technika

W pozycji wyjściowej zegnij nogi (nie rozchylaj kolan) i lekko pochyl się do przodu. Fazę ciągnięcia rozpocznij wyprostowaniem nóg, kontynuuj przez wyprostowanie korpusu i zakończ przyciągnięciem rąk do klatki piersiowej. Nie odchylaj się za mocno do tyłu. Wracaj do pozycji wyjściowej w odwrotnej kolejności.

Rada MH

W czasie ruchu równomiernie ciągnij za uchwyt. Możesz co jakiś czas zmieniać nachwyt na podchwyt, a nawet „wiosłować” jedną ręką. Utrzymuj stały nacisk na oparcie dla stóp.

Ergometr narciarski

Oficjalna nazwa urządzenia to SkiErg i został stworzony przez amerykańską markę Concept 2. W Polsce nawet w większych miastach jego obecność w klubach fitness wciąż jest dużą rzadkością. Wielka szkoda, szczególnie dla osób uprawiających narciarstwo, bo to idealny sprzęt, żeby trochę potrenować przed sezonem. Dla reszty to ciekawa alternatywa. Angażuje mięśnie korpusu, naramienne i grzbietu, pośladków, głębokie...

PRZECZYTAJ: Ergometr narciarski - nowy król kardio?

Stworzony do interwałów

Ergometr narciarski bardziej sprawdzi się podczas treningu HIIT. Machanie z góry na dół jest po prostu bardziej męczące niż wygodne przesuwanie czterech liter w siedzisku. Spaliłem nieco mnie kalorii, ale wysiłek był na tyle intensywny, że zmuszał mnie do robienia przerw.

Technika

Rozstaw stopy na szerokość barków i złap uchwyty tuż ponad głową. Następnie napnij mięśnie korpusu i w jednym płynnym ruchu ugnij kolana, pochyl się delikatnie do przodu, zachowując całkowicie proste plecy i przyciągając linki do bioder.

Rada MH

SkiErg jest urządzeniem, które ma za zadanie imitować ruch wykonywany na trasie narciarskiej, nie spompować triceps. Dlatego przyciągaj do siebie linkę, wykorzystując ugięcie kolan i pochylenie tułowia – triceps tylko finalizuje ruch.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij