[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Dynia a wydolność [Paka newsów]

W zadbaniu o kondycję może Ci pomóc święto grozy przywiezione zza Wielkiej Wody. A konkretniej dynia.

dynia, trening, kondycja
Masz prawo nie lubić halloween, mimo to do jednego z symboli amerykańskiego święta spróbujemy Cię przekonać. Mowa o dyni, która jest bogata w luteinę, czyli karotenoid pomagający chronić oczy przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Ale nie tylko oczy skorzystają na obecności dyni w menu. Mniej znaną cechą luteiny jest zdolność do stymulowania komórek mięśniowych i zwiększania motywacji do aktywności fizycznej.

ZOBACZ: 5 przepisów na dania pełne mocy

REKLAMA

Luteina podnosi również poziom AMPK – enzymu, który stymuluje rozwój komórek mięśniowych, gdy zaczyna im brakować energii. Badanie na zwierzętach opublikowane w „Plos One” wykazało, że szczury laboratoryjne pokonały dwa razy więcej kilometrów na bieżni po karmieniu kombinacją luteiny i mleka. To co, dyniowe ciasto z mlekiem?

Co jeszcze naukowcy ustalili?

1. Joga na gorąco

Jeśli masz dość jesiennej pogody – która świetnie nadaje się na trening – mamy dla Ciebie coś, czym rozgrzejesz kości. Badacze z American Heart Association donoszą, że uprawianie hot jogi, czyli połączenia w jednej aktywności korzyści płynących z uprawiania jogi oraz regenerującego wpływu sauny, obniża ciśnienie krwi i redukuje poziom odczuwalnego stresu. Badanie trwało 12 tygodni, ale różnicę możesz poczuć już wcześniej.

2. Dziarka i siłka

Według badań przeprowadzonych przez uczonych z University of Alabama i opublikowanych w „American Journal of Human Biology”, zrobienie sobie kilku tatuaży może podnieść odporność organizmu, ale wykonanie tylko jednego obniża ją. Reakcja ciała na tatuowanie jest podobna do tej, którą odczuwa się podczas ćwiczeń w siłowni. Po pierwszym treningu jesteś słaby, dokuczają Ci DOMS-y, ale jeśli trenujesz systematycznie, Twój organizm się adaptuje, staje się silniejszy. Radzimy jednak najpierw potrenować, później się dziarać.

3. Postaw na zielone

Dieta wegańska już po 16 tygodniach stosowania reguluje florę bakteryjną jelit, co skutkuje poprawą składu ciała i obniżeniem poziomu cukru we krwi. Może burger z buraka?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij