[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Downhill: ekstremalne kolarstwo górskie

Adrenalina, prędkość, ryzyko i prawdziwy wycisk dla Twoich mięśni. Czysty downhill. Sprawdź, jak zjeżdżać, by szczęśliwie i bez kontuzji dojechać na sam dół.

Downhill fot. shutterstock.com
Szaleńczy pęd w dół na dociążonym dwukołowcu to sport dla prawdziwych mężczyzn i jednocześnie świetna zabawa. Czego potrzebujesz? Gwarancją sukcesu i bezpiecznego dotarcia do celu jest sprawdzony sprzęt, właściwa technika, siła chwytu i kondycja – to ustalili brytyjscy naukowcy. Markowego roweru Ci nie sprezentujemy, ale zdradzimy kilka trików, dzięki którym zostaniesz królem zbocza.

1. Nie kozakuj

Na początek polecamy płaskie pedały. Wielu świeżo upieczonych downhillowców wybiera te z klipsami zabezpieczającymi stopy, ale to rozwiązanie dobre dla starych wyjadaczy. Niedoświadczonym kolarzom bloki na nogach nie pozwolą rozwinąć skrzydeł i zaryzykować podczas zjazdu. A ryzyko to nieodłączny element tego pięknego sportu.

2. Kondycja

Wydolność to drugie imię kolarza. Ty zbudujesz swoją dzięki intensywnemu treningowi z kettlebellem. Oto on: swinguj odważnikiem przez 30 sekund, 30 sekund odpoczywaj i tak przez 4 minuty, 3 razy w tygodniu. Tylko się nie obijaj – ma być intensywnie!

Trening w trasie. Wypróbuj metodę piramidy interwałowej: 5 min intensywnego wysiłku, 5 min wolniejszej jazdy. Następnie 4 min wycisku i 4 min z zapasem, 3 min ostrego pedałowania i 3 min z rezerwą. Serie dwui jedno-minutową wykonuj na 90% i 100% mocy. Dasz radę.

3. Chwyt

Najszybciej na mecie meldują się kolarze, którzy cechują się naprawdę silnym chwytem. Nie trzymaj jednak kierownicy kurczowo przez cały zjazd – w miarę zdobywania doświadczenia sam wyczujesz, kiedy zluzować uścisk. Jak go wzmocnić? Znów kłania się, a raczej swinguje, kettlebell. Wpleć do swojego treningu swing, w którym na zmianę mocniej i słabiej zaciskasz dłoń na odważniku. Proste i działa.

4. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Na pozycję. Nawet najsilniejszy chwyt nie pomoże, jeśli źle ustawisz swoje ciało. I tu pojawia się groźnie brzmiący streczing. Jednym z najlepszych ćwiczeń rozciągających dla kolarza zjazdowego jest sesja z… miotłą. Chwyć ją oburącz i trzymaj za głową na wysokości karku. Prawą stopę wysuń przed siebie i wykonaj skłon, dotykając prawego kolana lewym łokciem. Wytrzymaj 5 długich wdechów. Powtórz z lewym kolanem i prawym łokciem. To ćwiczenie pozwoli Ci lepiej pokonywać zakręty. 

REKLAMA
 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij