REKLAMA

Deska (plank): ćwiczenie na wzmocnienie mięśni brzucha

Brzuch bierze udział w każdym ćwiczeniu, które wykonujesz. To dlatego jest tak ważny.

deska, plank fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

Deska - ćwiczenie na wzmocnienie brzucha

Jasne, chodzi też o to, by dobrze wyglądał, ale ten element układanki zgodnie w tej chwili przemilczmy. Sprawdź, czy wszystkie brzuszki, które robisz od wieków, przyniosły spodziewany efekt. 

REKLAMA

Test

Przyjmij pozycję do pompki, ciężar opierając nie na dłoniach, a na przedramionach. Rozstaw stopy na szerokość bioder. Twoje ciało widziane z boku powinno teraz tworzyć linię prostą od barków po kostki. Napnij mocno mięśnie korpusu i pośladki, by zapobiec opadaniu bioder.

Wytrzymaj w tej pozycji tak długo, jak tylko dasz radę. Gdy Twoje biodra opadną, kolanami dotkniesz podłogi albo cały zaczniesz się trząść, uznaj próbę za zakończoną. 

Popraw rezultat

Przyjmij pozycję do pompki, ciężar opierając nie na dłoniach, a na przedramionach. Rozstaw stopy na szerokość bioder. Twoje ciało widziane z boku powinno teraz tworzyć linię prostą od barków po kostki. Napnij mocno mięśnie korpusu i pośladki, by zapobiec opadaniu bioder.

1. Scyzoryki

Połóż się tyłem na macie, ręce wyprostuj za głowę. Inicjując ruch mięśniami brzucha, unieś wysoko nogi i obręcz barkową. Powtórzenie możesz uznać za zaliczone, gdy dłońmi dotkniesz stóp.

2. Rosyjski twist

Usiądź na podłodze, trzymając przed sobą 5-kilogramową piłkę lekarską. Odchyl się do tyłu, oderwij nogi od podłoża i przenieś piłkę najpierw w lewo, a następnie w prawo.

3. Deska

Wykonuj jak w teście.

MH 08/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA