[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Deska czy brzuszki - co lepsze?

Latem ludzie robią naprawdę głupie rzeczy: wchodzą po pijaku do wody, piją piwo z sokiem i, o zgrozo, robią setki brzuszków, żeby pochwalić się sześciopakiem na plaży. Litości, to tak nie działa! Poniżej dowody.

deska, trening core

Brzuszki

1. 250 tys. - Tyle brzuszków trzeba zrobić, by spalić 40 gramów tłuszczu. Niezbyt efektywne, prawda? To po prostu nie jest dobra metoda na spalanie tłuszczu.

2. W przypadku brzuszków najbardziej angażujesz mięśnie proste brzucha, mniej zaprzęgając do pracy mięśnie głębokie czy skośne. O legendarnym spalaniu oponki też nie ma mowy.

REKLAMA

3. „Ból w odcinku lędźwiowym lub szyjnym kręgosłupa odczuwa nawet 90% populacji – mówi dr Paweł Posłuszny. – W połączeniu z ćwiczeniami zgięciowymi skutkuje to pogłębianiem szkody”.

4. Oldskulowe brzuszki pomogą Ci wzmocnić mięśnie brzucha i... tylko je. Nie izoluj konkretnych grup mięśni – zaproś do pracy całe ciało, np. stosując ćwiczenia w zwisie na drążku. Kręgosłup Ci za to podziękuje.

ZOBACZ: Mięśnie głębokie - dlaczego warto je trenować?

Deska

1. 10 sekund - Przynajmniej tak długo powinieneś wytrwać w pozycji deski, by wpłynąć na siłę mięśni głębokich. Nawet Twoja dziewczyna wymaga więcej.

2. Decha celuje w mięśnie głębokie bardziej efektywnie niż brzuszki, nie obciąża pleców, a jej warianty mogą zaangażować również mięśnie skośne brzucha, ramiona i pośladki. W dechę.

3. Badania na amerykańskich futbolistach wykazały, że regularne wykonywanie deski wzmacnia plecy i wydatnie zmniejsza ryzyko odniesienia kontuzji na placu gry. W przeciwieństwie do brzuchów.

4. Popularna deska aktywuje prawie dwa razy tyle mięśni, co klasyczne brzuszki. Zresztą nie tylko deska. Skośne spięcia brzucha z rowerkiem nogami wywołują aż o 148% większe napięcie mięśni brzucha, i to bez obciążania kręgosłupa.

Werdykt: Brzuszki na deskach!

Nie było nawet blisko. W redakcji strasznie ubolewamy nad faktem, że brzuszki (oficjalnie znane jako siady z leżenia) nadal wśród wielu ludzi cieszą się statusem kultowego ćwiczenia na mięśnie brzucha i na pozbywanie się oponki. Mit, i to szkodliwy. Wyślijmy go w łodzi Charona za Styks.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij