REKLAMA

Dariusz Michalczewski: Tygrys przed skokiem

15 lat temu Tiger zdobył pierwszy z 4 tytułów bokserskiego mistrza świata. Z tej okazji przypominamy artykuł, który powstał podczas przygotowań Darka Michalczewskiego do ostatniej walki w karierze. Poznaj jego zasady treningowe i zbuduj kondycję według jego programu.

Jacek Heliasz - heliasz.com
Dariusz Michalczewski w swojej zawodowej karierze stoczył 50 walk. 48 razy schodził z ringu jako zwycięzca. 40 pojedynków skończył przed czasem, nokautując swoich przeciwników. (fot. Jacek Heliasz - heliasz.com)
Jedno tylko muszę. Najpóźniej w dwunastej rundzie mieć przewagę punktową.

Dzień walki

Ostatnie dni Darek spędza zwykle w hotelu. Pozwala mu to na odłożenie codziennych spraw na bok i pełną koncentrację. "Nie myślę już wtedy nawet o seksie. Nie chodzi o to, że narzucam sobie celibat. Po prostu nie mam do tego głowy" - wyznaje.

W dniu walki je śniadanie, a około 17 obiad. Przygotowuje go dla Darka jego przyjaciel, malarz Bruno Bruni. Już tradycją się stało, że niezależnie od tego, w jakim mieście odbywa się walka, Bruno jest na miejscu, wynajmuje hotelową kuchnię i przyrządza posiłek. Zwykle jest to makaron z sosem.

Potem rozgrzewka. U Tigera trwa około 30-40 minut, w czasie których wchodzi dwa razy na wyższy puls. A potem jest już tylko gong.

Wyzwanie

Przez 9 lat Darek walczył jako mistrz świata. Teraz wychodzi na ring, by ten tytuł odzyskać. W swojej biografii "Silniejszy niż strach" napisał: "Doznałem wszystkich honorów, przyjmowałem wszystkie sportowe wyzwania, zaspokajałem ambicję, zarobiłem w krótkim czasie dużo pieniędzy, ale jednego jeszcze nie wiem - jak to jest, kiedy podnosisz się po porażce i walczysz dalej".

REKLAMA

9 RUND Z MISTRZEM

Trenuj jak Darek "Tiger" Michalczewski i zbuduj kondycję doskonałą:

Rano - 60 minut

1. Bieg na dystansie od 4 do 8 kilometrów, w zależności od stanu, w jakim właśnie jesteś (20-40 minut). Im krótszy dystans, tym więcej interwałów, czyli 30-sekundowych odcinków przebieganych na 70-100 procent możliwości

2. Przeskoki z nogi na nogę przez pas o szerokości 1,5 m - 4 serie po 10

3. Żabki do pełnego wyprostu w powietrzu - 3 serie po 10

4. Piruety w powietrzu: 90 stopni w prawo, 180 stopni w lewo, 270 stopni w prawo i 360 stopni w lewo - 4 razy w każdą stronę

Popołudnie - 60 minut

5. Rozgrzewka 10 minut

6. Walka z cieniem - 3 rundy

7. Ciosy na worek - 3 rundy

8. Skakanka - 3 rundy

9. Trening mięśni brzucha - 3 serie do oporu

MH 03/2005

1 ... 2 3 4
STRONA 4 z 4

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA