Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Czytelnik na okładkę MH: trening zwycięzcy

Michał Gronowski w konkursie Czytelnik na okładkę Men's Health 2009 był bezkonkurencyjny, wygrywając zarówno w głosowaniu redakcji, jak i wyborach internautów. Poznaj program treningowy, któremu zawdzięcza swoją fantastyczną sylwetkę.
Michał Gronowski, zwycięzca 2. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)
Patrząc na 23-letniego obecnie Michała (koniecznie zobacz galerię), trudno uwierzyć, że gdy szedł do I Komunii, był grubaskiem o trzech podbródkach. Rodzice zapisali go więc na basen (dziś jest ratownikiem), gdzie pływał do 16. roku życia. "Byłem wtedy już jednak tak chudy, że za namową kolegów poszedłem na siłownię, co do dziś jest moim hobby".

Początki były trudne. Michał uczył się na własnych błędach. "Wiedziałem, że budując mięśnie, potrzeba dużo białka, więc piłem sporo mleka, również przed spaniem. Cały czas dziwiłem się, dlaczego nie mogę się pozbyć lekkiego brzuszka, bo nie wiedziałem, że mleko ma też laktozę, którą trudno strawić".

Główna zasada: ucz się na cudzych błędach

W klubie na warszawskim Bemowie podpatrywał kulturystów i ułożył sobie program 4 treningów, który wykonuje w tygodniu (program poniżej). Dzisiaj trening to jego hobby. Ale świetną sylwetkę zawdzięcza temu, że umie pasję połączyć z wiedzą. "Lepiej uczyć się na cudzych błędach. Trening poparty wiedzą jest dużo efektywniejszy" - uważa.

Dużo nauczył się o właściwym odżywianiu w pracy (jest kierownikiem regionalnym sklepu z suplementami). "Ludzie mylnie stawiają znak równości między suplementami i anabolikami. A gdy ostro trenujesz, to trudno wszystkie minerały i materiały budulcowe dostarczyć z jedzeniem na talerzu - mówi. - Nie potrzebuje ich rekreacyjnie trenujący początkujący, ale np. już tancerze spędzający na sali po 8 godzin - jak najbardziej".

Program treningowy Michała Gronowskiego

Trening tegorocznego zwycięzcy konkursu Czytelnik na okładkę Men's Health zaplanowany jest na cztery dni w tygodniu. Każdą grupę mięśniową Michał ćwiczy tylko raz w tygodniu - wyjątkiem są mięśnie brzucha, które trenuje na każdym treningu. Każdą wizytę w siłowni kończy także treningiem aerobowym - szybkim, trwającym 40 minut marszem na bieżni.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij