Czytelnik na okładkę MH 2008: oto zwycięzcy!

To jedyny konkurs, w którym są tylko zwycięzcy. Wygrali oni, bo osiągnęli swój cel - znaleźli się na okładce MH. Wygrałeś też Ty, bo od uczestników dowiesz się, jak być w topowej formie. I może dzięki temu będziesz bohaterem kolejnej edycji.

Andrzej Tyszko
Zwycięzcy 1. edycji konkursu "Czytelnik na okładkę" - od lewej: Marcin Przyszlak, Maciej Wolny i Tomasz Brzózka. (fot. Andrzej Tyszko)
Maciej Wolny, student, 23 lata

REKLAMA

Uprawiał siatkówkę i dżudo. Teraz bawi go narciarstwo, kite i golf. Mówi, że zawsze miał problem z budowaniem mięśni, ale - jak widać - dobra sylwetka nie polega na kilogramach.

Nie podporządkowuj życia treningowi. To trening powinien być dopasowany do Twoich planów.

Prawie wychował się na hali sportowej. Tato był trenerem siatkówki, więc nic dziwnego, że i Maciej uprawiał tę dyscyplinę. "Gdy skończyłem karierę, musiałem znaleźć sposób, by wypełnić lukę po treningach". I zaczął trenować na siłowni.

"Mam taki metabolizm, że trudno mi przybrać na masie" - mówi Maciek.  Dlatego z reguły robi trening dzielony. Zajmuje mu to 4,5 dni w tygodniu (PN - klatka, triceps, WT - plecy, biceps, barki, ŚR - nogi, barki tył, m. czworoboczny, PT - klatka, barki przód, SB - nogi, ramiona). Brzuch robi na koniec każdego treningu. "Studiuję na AWF, więc wykorzystuję na trening przerwy w zajęciach. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to przygotowanie ciuchów poprzedniego dnia" - radzi.

Przy problemach z przyrostem masy zwraca uwagę na to, co je. "Jest to co najmniej 5 posiłków dziennie, co 3 godziny". Rano od razu po obudzeniu się je wysokowęglowodanowy posiłek plus białko. "Na śniadanie najadam się prawie do oporu, bo węglowodanów powinno starczyć na cały dzień". Kolejne posiłki to prawie same białka: ryby, mięsa, ser biały, jajka, fasola. Do tego oczywiście świeże warzywa (pomidor, ogórek, papryka itd). "No i piję praktycznie tylko wodę albo niesłodzoną herbatę".

Nie obija się na uczelni: ma już uprawnienia instruktora kulturystyki, pływania i odnowy biologicznej. "Odpoczynek i relaks po treningu jest tak samo ważny jak sam wysiłek" - mówi. Przekonuje tym dziewczynę, do tego by często go masowała. Żadna z dziewczyn, które były w studiu w czasie sesji, nie miałaby nic przeciwko temu.

Paliwo Maćka na większą masę

Dieta to 24-godzinny trening, tak samo ważny, jak czas spędzony na siłowni. Przyłóż się do tego.

Śniadanie
To podstawowe źródło energii (węglowodany!) na cały dzień. Maciek jada chętnie jajecznicę z makaronem i szynką lub jogurt z bananami i ryżem.

Przed treningiem
Białka i trochę węglowodanów, czyli np. tuńczyk z puszki plus ryż i pomidor lub papryka.

Po treningu
Budulec dla mięśni czyli posiłek białkowy. Maciek lubi pierś z kurczaka (grilowana) z warzywami: pomidory, cebula i papryka.

Przekąska
Maciek unika produktów przetworzonych, słodyczy czy kawy. Najlepsza przekąska to owoce, np. banan.

Men's Health 04/2008

1 ... 2 3 4
STRONA 4 z 4
Zobacz również:
Lee Phillips na okładkach MH pojawił się aż 29 razy. Tym razem przygotowanie formy było trudniejsze niż zwykle, ale strażak z Londynu udowodnił, że trenować da się w każdych warunkach.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA