REKLAMA

Czy weganie powinni suplementować kreatynę?

Trening siłowy i dieta wegańska lub wegetariańska to coraz częściej widywane połączenia. Nasz ekspert odpowiada, co w takim wypadku z suplementacją kreatyny.

O Tak. U osób nie jedzących mięsa kreatyna może przynieść bardzo dobre efekty w budowaniu formy. Za co jest odpowiedzialna? „Wspiera rozbudowę siły i masy mięśniowej. Przyspiesza odbudowę źródeł energetycznych. Mięśnie mogą pracować mocniej i dłużej” – wyjaśnia Paweł Szewczyk, dietetyk sportowy, absolwent Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.

ZOBACZ: Wszystko, co musisz wiedzieć o kreatynie

REKLAMA

Ostrzega przed przyjmowaniem kreatyny na czczo, bo może doprowadzić do zaburzeń żołądkowo-jelitowych. „W dni nietreningowe zaleca się dawkę do albo po posiłku, a w dni treningu – po wysiłku. Najlepiej suplementować stałą dawkę kreatyny: 5 g przez cały rok.

Sprawdzają się też cykle: 8 tygodni przyjmowania kreatyny w 2 dawkach po 5 g, następnie 8 tygodni przerwy i od nowa” – podkreśla Szewczyk i dodaje, że kreatyna jest bezpiecznym suplementem, ale należy pamiętać, by wybierać najstarszą, lecz najlepiej przebadaną jej formę – monohydrat, inaczej zwany monowodzianem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA