REKLAMA

Czy pora treningu ma znaczenie? [Badania]

Naukowcy po raz kolejny chcą namieszać w Twoim planie dnia i sugerują, kiedy warto trenować, a kiedy lepiej sobie odpuścić.

trening siłowy shutterstock.com
Kardio z samego rana? Dźwiganie żelaza najlepiej wieczorem? HIIT w przerwie na lunch? Można się pogubić w gąszczu porad, co, jak i kiedy trenować. Na wstępie napiszemy więc tak: trenuj sumiennie i systematycznie, a będzie dobrze niezależnie od godziny. Jeśli jednak chcesz zadbać o każdy element fitnessowego rzemiosła jak profesjonalista, warto uwzględnić najmniejszy czynnik.  W tym porę treningu.

ZOBACZ: Co zyskasz, trenując o poszczególnych porach dnia?

REKLAMA

W końcu diabeł tkwi w tych szczegółach, prawda? Naukowcy z University of Southern Mississippi poprosili grupę kontrolną młodych sportowców, aby trenowali z ciężarami o różnych porach dnia, po czym zapisali wyniki. Się napracowali, panowie badacze. I co wyszło w tych wynikach? Wszyscy uczestnicy wykazali podobną poprawę siły. Inaczej było już w temacie przyrostu masy mięśniowej. Najbardziej rzuciło się w oczy to, że grupa, która trenowała o 18.00, zyskała więcej masy mięśniowej niż ci, którzy ćwiczyli o 10 rano. Ponadto grupa wieczorna pod koniec eksperymentu mogła poszczycić się średnio mniejszym obwodem w pasie.

PRZECZYTAJ: 5 nowych reguł skutecznego treningu

Ma to solidne podstawy naukowe. Poziom hormonu stresu, kortyzolu, osiąga bowiem najwyższy poziom wcześnie rano. Jak powszechnie wiadomo (?), kortyzol nie jest sprzymierzeńcem budowania masy mięśniowej. A spalanie? Metabolizm zwalnia naturalnie w miarę upływu dnia, więc wieczorny trening utrzymuje go na wysokim poziomie przez całą dobę. Tak, wiemy, że po pracy się nie chce, ale może warto?

Zegar tyka

Podążaj za wskazówką i buduj mięśnie całą dobę.

7.00: medytacja z rana

Kortyzol jest najwyższy, kiedy się budzisz. Skontratakuj 10 minutami medytacji.

8.00: spacer do pracy

Wielu z nas ma niedobory wit. D. Spacer do pracy pomoże Ci rozwiązać ten problem i zwiększyć poziom testosteronu o 25%.

14.00: przyświ(d)ruj

Makaron to nie tylko energia – węglowodany zwiększą poziom testosteronu podczas treningu oporowego. Świderki?

22.00: cicha noc!

Mięśnie rosną, gdy Ty odpoczywasz. Nasz patent? Suplement magnezu przed snem pomoże Ci szybciej powitać Morfeusza.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA