[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Czy minuta treningu może wpłynąć na Twoją formę?

Czy to prawda, że minuta intensywnego pedałowania każdego dnia da mi lepsze efekty niż 45 minut spokojnej jazdy na rowerze?

bieżnia Shutterstock.com
Trudno nazwać zaledwie minutę treningu jakąkolwiek formą aktywności fizycznej. Jeszcze gorzej wypada to w zestawieniu z zalecanymi przez WHO 150 minutami ruchu tygodniowo. W związku z tym trudno też mówić o większej efektywności albo o zdrowiu.

"Aby istotnie wpłynąć na zmniejszenie ryzyka miażdżycy oraz wcześniejszego zgonu, należy ćwiczyć jeszcze dłużej i z częstotliwością 4-5 treningów na tydzień. Propozycję 1-minutowej aktywności można jednak potraktować jako pewien wstęp. Wracając do pytania: należy wziąć pod uwagę kilka czynników mogących istotnie wpłynąć na to porównanie, jak tempo jazdy na rowerze oraz nałożone obciążenie" – wyjaśnia Dawid Białowąs, specjalista ds. żywienia i wspomagania dietetycznego w sporcie.

REKLAMA

(Zobacz też: Dlaczego nie warto rezygnować z treningów kardio)

No to weźmy je pod uwagę. Korzystając z kalkulatorów zapotrzebowania energetycznego, możemy wyliczyć (dla osoby ważącej 90 kg), że jadąc na rowerze przez 45 minut z prędkością 16-19 km/h, spalisz ok. 410 kcal, natomiast przez 7 minut w intensywnym tempie powyżej 32 km/h – 168 kcal. Liczby nie kłamią. Zamiast szukać cudownych rozwiązań, idź na siłkę, spoć się porządnie, a efekty prędzej czy później się pojawią.

Senna migawka

Szybkie spalanie od samego rana.

I. Poranny ciężar

Obudź się i posadź cztery litery na rowerku stacjonarnym. Rozgrzej się dwuminutowym cyklem powolnej jazdy.

II. Wypoć to

Trzykrotnie wykonaj interwał: 20 sekund szybkiej jazdy, dwie minuty odpoczynku. Pedałuj, jakby od tego zależał dalszy sen.

III. Powrót do łóżka

Zwalniając, kontynuuj jazdę przez 3 minuty. Zsiądź. Całość trwała nieco dłużej niż 10 minut. Teraz możesz spać dalej.

Więcej: Spal 500 kcal w 20 minut. To możliwe, wystarczy kettlebell.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij