REKLAMA

Czy alkohol utrudnia działanie suplementów? [Okiem eksperta]

Suplementujesz kreatynę, białko, aszwagandę i kilka innych przydatnych specyfików? Zobacz, jak na ich działanie wpływa spożycie alkoholu.

„Nie można jednoznacznie potwierdzić, że picie alkoholu osłabia działanie suplementów dla sportowców, bo nie ma badań, które by na to wskazywały. Pewne jest za to, że przy regularnych treningach lepiej alkoholu unikać, bo wpływa negatywnie na regenerację. Jego spożywanie po wyczerpujących ćwiczeniach może zaburzać tempo syntezy białek mięśniowych (MPS), co wpłynie na spowolnienie regeneracji. Wpływa również na odwodnienie organizmu, więc może pogorszyć odbudowę glikogenu mięśniowego” – wyjaśnia Dawid Białowąs, specjalista ds. żywienia i suplementacji w sporcie, doktorant w Katedrze Fizjologii Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Weź przykład ze sportowców światowej klasy i podczas spotkań towarzyskich zamiast trunków z procentami pij np. piwo bezalkoholowe.

ZOBACZ TEŻ: Najlepsze i najgorsze suplementy dla faceta

REKLAMA

MH poleca:

Łykaj poniższe suple, a poprawisz wyniki sportowe. Sprawdziliśmy na własnej skórze.

Kofeina

Chcesz doładować się przed treningiem? Postaw na kofeinę. Do uzyskania efektu potrzebne jest ok. 3 mg na 1 kg masy ciała, czyli jedno espresso to za mało (zawiera ok. 60 mg kofeiny).

Sok z buraka

Zawarte w nim azotany sprawiają, że do mięśni dociera więcej tlenu i w ten sposób podnosi wydolność. Wypij dawkę 500 ml na 2-3 h przed treningiem i zasuwaj, aż się będzie kurzyło.

Kreatyna

Nie tylko zwiększa wytrzymałość, ale i dodaje energii w trybie doraźnym. Niezła dla biegaczy, jeszcze lepsza dla ciężarowców.

Najlepsze suple: Witamina D

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA