[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Czy HIIT to HIT, prawda o izotonikach i tłuszcze MCT

HIIT, czyli trening interwałowy wysokiej intensywności, skutecznie pomoże Ci pozbyć się balastu. True or false?

facet biegający na kokosie fot. Shutterstock
Jeśli w swojej rozpisce treningowej nie przewidziałeś jeszcze sesji z treningiem HIIT, powinieneś natychmiast zmienić plany. "International Journal of Obesity" donosi, że badani, którzy przez 30 minut trenowali interwałowo, godzinę po treningu zjadali posiłek o 170 kcal mniejszy niż ci, którzy ćwiczyli ze stałą, średnią intensywnością.

Kolejne 24 godziny jeszcze powiększały różnicę, ponieważ po nich ćwiczący ze zmienną intensywnością byli kolejne 100 kcal na minusie.  

Ta właściwość w połączeniu z efektem EPOC (czyli zwiększonej potreningowej konsumpcji tlenu), która przyspiesza metabolizm na długo po ćwiczeniach, sprawia, że trudno o skuteczniejszą metodę walki z balastem. Jest jednak, jak zwykle w takich przypadkach, małe ale.

Ten hit jest dostępny dla osób na przynajmniej średnim poziomie wytrenowania. Jeśli dłuższy czas w ogóle nie ćwiczyłeś albo masz sporą nadwagę, nie powinieneś od razu sięgać po tę metodę, ponieważ mocno obciąża organizm. 

 

REKLAMA

REKLAMA

fast food w domu fot. Shutterstock
Mniej na talerzu

Jeśli ćwiczysz mniej niż godzinę, nie podlewaj treningu izotonikiem. Robiąc to, spalasz głównie zawarte w nim węglowodany, a nie własne zapasy. Na krótszą metę w zupełności wystarczy woda. 

Dobra zmiana

Zastosuj w praktyce trik nowozelandzkich naukowców i zastąp część zjadanych tłuszczów na pochodzące z kokosa średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe MCT. Badania pokazały, że osoby, które tak zrobiły, w ciągu 10 tygodni schudły w pasie prawie 1,5 cm więcej. Dobrym źródłem MCT jest olej kokosowy, którego możesz używać do smażenia. Tłuszcz za tłuszcz. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij