[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Czy CrossFit jest dla Ciebie?

Trenują go modni ludzie w jeszcze bardziej modnych łaszkach, ale to nie znaczy, że CrossFit to marketingowa ściema. Przeczytaj, czym tak naprawdę jest i przekonaj się, czy nie powinieneś pojawić się na następnym WOD.

Crossfit, trening siłowy Crossfit to wyzwanie dla ciała. Przygotuj się do niego, żeby zyskać supersprawność, a nie kontuzję.
Dla fanów (choć to za delikatne słowo na oddanie istoty rzeczy) CrossFit nie jest systemem treningowym. To sport. Taka teza z łatwością da się zresztą obronić – wystarczy popatrzeć na liczbę crossfi towych zawodów, z walką o tytuł najsprawniejszego człowieka świata na czele. Crossfi - towe boksy – idąc dalej tym tropem – nie są zwykłymi siłowniami, tylko świątyniami formy, w których czas spędzają nie przypadkowe osoby, a kumple, którzy nie tylko trenują razem.

20% - tylu zawodników CrossFit zmagało się bądź zmaga z kontuzją. Nie dołączaj do tego grona.

Nic dziwnego, że stawiając na tak silny element społeczny, CrossFit znajduje coraz więcej zwolenników. W MH pisaliśmy o nim, zanim w ogóle dotarł do Polski, już wtedy tę mieszankę klasycznych ćwiczeń siłowych, intensywnych treningów metabolicznych i gimnastycznych figur uznając za trend, który zdominuje świat fitnessu.

Przeczytaj też: Crossfit z MH - WOD 1

Od początku wskazywaliśmy też na zagrożenia – ogromna intensywność, wykonywanie złożonych ćwiczeń wielostawowych z dużym ciężarem, i to będąc skrajnie zmęczonym – to w zasadzie zaproszenie dla wszelkiego rodzaju kontuzji. Przy czym odpowiednio dobierane treningi, wystarczająca dawka czasu przeznaczonego na regenerację i racjonalna dieta po prostu mogą zdziałać niemal cuda, zamieniając przeciętnego zwolennika siłowni w maszynę do wygrywania.

W dodatku CrossFit jest cholernie satysfakcjonujący. Pamiętaj tylko, aby odpowiednią uwagą darzyć też mięśnie obręczy biodrowej (mobilność, bracie!), stożki rotatorów barkowych i mięśnie odpowiedzialne za stabilizację, a szybko wyrośniesz na crossfitową gwiazdę. Dla Ciebie, zwłaszcza jeśli lubisz trenować w grupie i każdą sesję chcesz zamienić w wyzwanie.

8 - tyle godzin powinieneś spać, jeśli chcesz zapewnić sobie w nocy optymalny zastrzyk testosteronu i hormonu wzrostu (wg „Journal of Andrology”).

MH MEMO

Makro

Na białkowy koktajl stawiasz błyskawicznie po treningu. I bardzo dobrze, dodaj jednak do niego mrożonych jagód, aby zagwarantować sobie więcej smaku i – jak zapewnia „Journal of the International of Sports Nutrition” – wyraźnie zmniejszyć tzw. opóźnioną bolesność mięśniową (którą amatorzy nazywają „zakwasami”).

Rolowanie

Piankowy roller może nie wygląda poważnie, ale potrafi zdziałać cuda – przyspiesza potreningową regenerację, rozluźnia mięśnie i powięź, powodując, że do kolejnych sesji jesteś gotowy jeszcze szybciej

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij