Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Ćwiczenie na barki i tricepsy, trenerzy personalni i technika pompek - lepsza forma

Brytyjscy naukowcy zdradzają, jak wzmocnić jednocześnie tricepsy i nogi. Uwielbiamy takie wiadomości.

forma plażowa fot. Shutterstock
Gdy następnym razem pomyślisz o wyciskaniu hantli ponad głowę, przypomnij sobie o tej stronie w MH. Zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez brytyjskich naukowców, w tym samym czasie możesz jednocześnie popracować nad barkami i tricepsami oraz wzmocnić tak często zaniedbywane nogi – wystarczy, że odrobinę zmodyfikujesz ćwiczenie.

Naukowcy donoszą, że podczas zalecanego przez nas ruchu nacisk na podłogę jest tak samo duży, jak w przypadku podskoków ze sztangą. Rób od 3 do 5 serii po 3-5 powtórzeń raz w tygodniu.

 

 

Wspólna walka

Niektóre rzeczy trzeba zrobić samemu, inne można, a pewnych nawet się nie powinno. Dotyczy to również ćwiczeń. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na Kansas State University, osoby, które biorą udział w grupowym treningu funkcjonalnym, prawie dwa razy dokładniej realizują założony plan ćwiczeń.

"Uczestnicy lubią różnorodność i efektywność tego rodzaju treningu" – mówi autorka badań, dr Katie Heinrich. Obecność innych ludzi i związana z tym rywalizacja również odgrywa pewną rolę.

43 - Na tyle procent (średnio!) 1800 certyfikowanych trenerów ukończyło test opisany w "Journal of Strength and Conditioning Research". Zamiast marnować kasę na trenerów, przeznacz ją na nowy numer MH.

Zmień celownik

Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego w "Strength and Conditioning Journal", zrobisz więcej powtórzeń, jeśli zamiast na sobie zaczniesz się skupiać na otoczeniu. O co dokładnie chodzi? Podczas robienia pompek nie myśl o zbliżeniu klatki do podłogi, tylko o odepchnięciu ziemi jak najdalej od siebie. Podciągając się, koncentruj się na przyciągnięciu drążka do ziemi, a nie dociągnięciu brody do drążka.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij