[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
27



OCEŃ
3.5

Ćwiczenia na barki: wzmocnij barki w 3 ruchach

Rozbudowane i silne barki to dużo więcej niż gwarancja piorunującego wrażenia, jakie zrobisz na niej swoim wyglądem, zakładając T-shirt. To przede wszystkim zwiększone szanse na wygraną praktycznie w każdej dyscyplinie sportu.

trening na barki fot. Luis Louro, shutterstock.com
Przyczyny

Silne i szerokie barki trudno przecenić. Przydają się zarówno przy grze w tenisa, jak i przy malowaniu mieszkania. Zwykle budujesz ramiona, wykonując wyciskania i unoszenia ramion, stojąc lub siedząc.

Ale praca wyłącznie nad barkami nie zawsze wystarcza, by nie tylko były one odpowiednio szerokie, ale przede wszystkim odporne na kontuzje.

Rozwiązanie

Wzmocnij mięśnie wokół łopatki, dodając do klasycznych ćwiczeń na barki ten zestaw ćwiczeń. Wykonuj je dwa razy w tygodniu.

REKLAMA

ćwiczenia na barki rys. Rodale Images
3 kroki do celu

1. Przenoszenie ramion w leżeniu

Połóż się na ławeczce. Złap sztangielki uchwytem neutralnym i trzymaj je w wyprostowanych ramionach nad klatką. Trzymając zablokowany łokieć, unieś ciężarki do góry, poruszając jedynie barkiem, a następnie opuść.

Zrób 12-15 powt. W kolejnej serii przenoś ciężarek za głowę, ale nie opuszczaj ramienia do linii tułowia: zatrzymaj ruch nieco wcześniej. Mięsień równoległoboczny dolna część mięśnia czworobocznego mięsień zębaty

ćwiczenia na barki rys. Rodale Images
2. Unoszenie ramion przodem

Stań w lekkim rozkroku, z ciężarkiem trzymanym w wyprostowanym ramieniu z boku tułowia. Trzymając bark nisko, unieś hantlę nad głowę, prowadząc ją przed sobą.

Kiedy jest w najwyższym punkcie, skręć dłoń na zewnątrz i opuść ramię bokiem do pozycji startowej. Zrób całą serię, a potem zmień strony. Wykonaj dwie serie po 6-8 powt. Na każde ramię.

ćwiczenia na barki rys. Rodale Images
3. Szrugsy na poręczach

Wyprostuj ramiona na poręczach i zablokuj je w łokciach. Utrzymując taką samą pozycję ramion i pracując jedynie barkami, najpierw unieś lekko tułów do góry, a potem obniż tak nisko, jak tylko możesz.

Nogi trzymaj skrzyżowane w kostkach. Zrób dwie serie po 10-12 powtórzeń. 

MH 04/10

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij