Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

CrossFit działa? Naukowcy odpowiadają

My to wiemy i Ty to wiesz. Ale naukowcy i tak chcieli to sprawdzić. Poznaj ich wnioski. I zrób ten trening. 

facet, mięśnie fot. Shutterstock
Huragany i treningi CrossFit mają przynajmniej jedną cechę wspólną – ich wredne odmiany noszą kobiece imiona. O ile w przypadku żywiołu sprawę łatwo zrozumieć, o tyle w przypadku treningu będziesz musiał go zrobić, by pojąć, dlaczego Cindy to zołza.

Szybko, bo już po 20 minutach, przekonasz się, że naukowcy z Kennesaw State University mieli rację, gdy po swoim badaniu oznajmili, że ten crossfitowy trening jest najlepszą z możliwych opcji, gdy mowa o ćwiczeniach z ciężarem własnego ciała. Sprawdź, jak Cindy wypada w porównaniu do typowego treningu obwodowego i... ustaw timer. 

 

Wzór na płaski brzuch: dieta i trening na odchudzanie fot. Jasminko Ibrakovic 2014/shutterstock.com
Trening Cindy

Ustaw timer na 20 minut. Zrób 5 podciągnięć, 10 pompek i 15 przysiadów. To jedna runda. W trakcie wyznaczonego czasu staraj się zrobić ich jak najwięcej. Odpoczywaj według potrzeb. Zanotuj rezultat.

Podciąganie

Podskocz i złap drążek nachwytem. Rozbujaj obręcz biodrową, by transferować moc z dołu do góry ciała i podciągnąć się. 

 

Tabata, pompki Tabata to fajna zabawa i ostry trening w jednym. Piszesz się?
Pompka

Przyjmij pozycję do pompki, ręce rozstawiając odrobinę szerzej niż na szerokość barków. Zrób pompkę, maksymalnie zbliżając klatkę do podłoża.

 

Mięśnie ud fot. vishstudio 2015/shutterstock
Przysiad 

Stań prosto w delikatnym rozkroku. Wypchnij biodra w tył i zrób przysiad, aż Twoje uda znajdą się co najmniej w pozycji równoległej do podłoża. 

14

Średnia liczba rund, jaką udało się ukończyć testującym trening Cindy.

22

Tyle rund Cindy powinieneś zaliczyć, jeśli uważasz się za faceta w formie.

38

Tyle rund treningu Cindy wynosi nieoficjalny rekord należący do Chrisa Speallera. 

MH 06/2015

 

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij