[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Ból kolana: ćwicz, by ustrzec się kontuzji

Kolana to skomplikowane urządzenie, które przez cały czas poddawane jest naciskom. By ustrzec się się bólu oraz urazów kolan, wzmacniaj równomiernie przód i tył uda, a obudujesz je pakietem mięśni, który pozwoli utrzymać je w dobrym zdrowiu przez długie lata. 

kolano fot. CLIPAREA l Custom media, 2015, shutterstock.com
Twój plan treningowy

Co? Trenuj nogi, by zwiększyć ilość suchej masy mięśniowej i zredukować tkankę tłuszczową. Mocne nogi to lepsze wyniki w każdej dyscyplinie sportu.

Dlaczego? Dzięki silnym nogom możesz np., ćwicząc boks, wyprowadzić naprawdę silny cios.

Jak? Wystarczą dwa proste ćwiczenia, byś w znaczący sposób wzmocnił swoje nogi.

REKLAMA

trening na zdrowe kolana rys. Rodale Images
Dwa najlepsze ćwiczenia na nogi

1. Przysiady

Oprzyj trzymaną nachwytem sztangę na plecach, stopy ustaw szerzej niż biodra. Plecy proste, klatka wypięta, głowa lekko odchylona do tyłu. Zrób przysiad, aż Twoje uda będą co najmniej równolegle do podłogi.

Kolana w trakcie ruchu nie powinny wykraczać poza linię palców. Zejście do dołu powinno być bardzo wolne.

trening na zdrowe kolana rys. Rodale Images
2. Martwy ciąg

Zrób przysiad, chwyć sztangę nachwytem na szerokość barków. Wypnij klatkę, odchyl głowę; uważaj, by nie wyginać pleców w łuk. Jednocześnie wyprostuj nogi i tułów. Sztangę prowadź po nogach.

W końcowej fazie ściągnij łopatki, napnij plecy i pośladki. Opuszczanie ciężaru zacznij od ruchu bioder.

Departament Fitness MH radzi

Dół buduje górę. Trening nóg (jednej z największych grup mięśniowych) wyzwala hormon wzrostu, który pomaga budować górę ciała.

25%. O tyle może być mocniejszy przód uda od jego tyłu. Większa dysproporcja to ryzyko kontuzji.

Nie prostuj do końca nogi, gdy trenujesz z dużymi ciężarami przód uda. Unikniesz wtedy ryzyka przeciążenia stawu kolanowego.

Jeśli Twoje kolana trzeszczą, zacznij przyjmować glukozaminę z chondroityną.

MH 05/11

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij