[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Boks - trening i sztuka walki w jednym

Szkółki bokserskie i kluby sportów walki masowo wprowadzają nowe grafiki ze względu na stale rozrastające się zastępy chętnych do zmierzenia się w ringu zwłaszcza ze swoimi słabościami. Należysz do tej grupy?

Boks Żeby zacząć boksować, nie potrzebujesz nawet trampek, tylko masy samozaparcia.

100 - tyle dodatkowych kcal spalisz kolejnego dnia po treningu, nawet jeśli spędzisz go na kanapie.

Nie ma chyba faceta, który przeszedłby obojętnie obok bokserskiego worka. Po prostu trzeba w niego przyłożyć i już. Zapaleńców, którzy spotykają się w piątkowe wieczory nie przy piwie, a w ringu, jest sporo. Zajęcia bokserskie wkroczyły nawet do sieciowych klubów fitness. Jeśli jednak chcesz nauczyć się zadawać ciosy i być przy tym nieuchwytnym dla przeciwnika, postaw na lekcje w miejscu, które – kiedy jeszcze istniała amatorska liga – wyszkoliła paru mistrzów.

REKLAMA

Dla praktyków: Trening bokserski

Trafisz tam na trenerów z doświadczeniem (również zawodniczym) i chłopaków, którzy wiedzą, jak zagonić przeciwnika do narożnika, aby zaserwować mu nokaut. Słowem: nauczysz się nieźle boksować. Przy okazji poprawisz się też w każdym aspekcie: boks i treningi okołobokserskie budują siłę, moc, wytrzymałość, poprawiają gibkość, propriocepcję, balans.

30 - tylko tyle sekund dziennie potrzebujesz na streczing każdej grupy mięśniowej, by poprawić ogólną gibkość – donosi „Journal of Strength & Conditioning Research”.

To sport, który kształtuje równocześnie ciało i charakter. Setki spalonych kalorii i większa pewność siebie to tylko skutki uboczne. Przy tym wszystkim nie musisz stawać nawet do sparingu, żeby wymienione korzyści mieć po swojej stronie. Rundy na worku, tarczowanie z trenerem w zupełności wystarczą.

Pamiętaj jednak, że chęć sprawdzenia swoich możliwości przychodzi szybko – stąd wzięło się rosnące zainteresowanie walkami tzw. białych kołnierzyków. Dla Ciebie, jeśli lubisz wyzwania i rywalizację.

MH MEMO

Makro

Bokserskie treningi potrafią nieźle dokopać zapasom energii, dlatego jeśli ćwiczysz rano, nie bój się bogatych w węglowodany kolacji. Spokojnie, i tak spalisz nadmiar kalorii. Godzinny trening (rozgrzewka, nauka techniki, lekki sparing) to bowiem nawet 1200 spalonych kcal.

Sprzęt

Rękawice – przydałyby się najbardziej. Najlepsza opcja pod względem stosunku jakości do ceny to wybór jednej z tajlandzkich marek: Fairtex, Twins lub King. Zawsze stawiaj na skórzane rękawice.

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij