[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Bieganie z gwarancją sukcesu

Schudniesz i wyrzeźbisz mięśnie. Poprawisz kondycję i zdrowie. Będziesz wulkanem energii. To zyski z biegania. Zainteresowany? Oto komplet wskazówek, jak zacząć i programy, dzięki którym już za 8 tygodni będziesz biegał 30 minut bez przerwy. Gwarantowane.

fot. lightpoet 2010/shutterstock.com
Są samochody, motocykle i rowery. Po co więc na miłość boską biegać? Już od dawna nie jest to nasz naturalny sposób poruszania się. Przecież gdyby tak było, to po przebiegnięciu 1000 metrów nie brakowałoby nam tchu, nie męczyłaby nas kolka, a serce nie waliłoby jak oszalałe. Wiesz, o czym mówię?

Prawie wszyscy wiedzą, bo próbowali uprawiać jogging. A marzenie o przebiegnięciu chociaż raz w życiu maratonu wydaje się wspólne dla wszystkich mężczyzn tego świata. I prawie wszyscy próbowali się do tego przygotować. Prawie zawsze kończy się to na trzecim treningu. Najczęściej z powodu braku cierpliwości i odpowiedniego planu. Bo przebiec ten dystans może każdy.

Na początek proponujemy program, po którym będziesz mógł biec 30 minut bez przerwy. Niezależnie od tego, ile masz lat i kilogramów.

REKLAMA

Dlaczego i jak?

Uczucie euforii, kiedy biegniesz bez zmęczenia, jest już nagrodą. Do tego dochodzą bonusy zdrowotne. Większa odporność, lepsze krążenie, mniejsze ciśnienie krwi, wolniejsze procesy starzenia i brak nadwagi. Wszystko dzięki zmuszeniu organizmu do wzmożonej pracy. Płuca powiększają objętość, a serce przepompowuje więcej krwi w czasie jednego uderzenia (u niewytrenowanej osoby objętość serca wynosi 600-700 cm sześc., a u biegaczy 1000-1400 cm sześc.). Zwiększa to możliwości dostarczenia organizmowi niezbędnego do wysiłku tlenu.

By to osiągnąć, wcale nie musisz się spieszyć. Wręcz odwrotnie. Jeśli coś Ci dolega, odwiedź lekarza, by sprawdził, na jaki trening pozwala stan Twojego zdrowia (przede wszystkim układ krążenia). Także ortopedę lub specjalistyczny sklep z obuwiem dla biegaczy, by pomógł Ci ustalić, jakich butów będziesz potrzebował. Dobrze dobrane, uchronią stawy przed kontuzjami. To buty stanowią o różnicy pomiędzy przyjemnością a drogą przez mękę.

Zadbaj o amortyzację

Kenijscy biegacze zasłynęli z tego, że biegają boso. Tego nie radzimy, ale stopa powinna czuć się w bucie tak, jakby go nie było. Podczas biegu, na stawy, mięśnie i więzadła biegacza działają duże siły. Powstają one podczas każdego kontaktu z podłożem: lądowania, przetaczania i odbicia.

Największe wartości mają podczas lądowania - przy szybkim biegu nawet trzykrotność Twojej wagi, czyli przy masie ciała 80 kg każda Twoja noga musi wytrzymać ciężar 320 kg. Czasem skutkuje to bólami w kolanach czy w krzyżu. By nie narażać kręgosłupa i stawów, markowi producenci zainstalowali w podeszwach butów elementy amortyzujące. Zwróć uwagę, czy wybrany przez Ciebie model ma taki system:

  • Adidas: a3 lub adiPrene (pod piętą), adiPrene+ (pod śródstopiem), Boost
  • Asics: Gel
  • Fila: Speed Tech lub 3Aaction
  • Mizuno: Wave
  • New Balance: Abzorb
  • Nike: Air lub Shox
  • Reebok: DMX, 3D Ultralite lub Hexalite, Zig Tech.
1 2 3 ... 5
STRONA 1 z 5

Komentarze

 (15)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij