[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Bieganie: popraw efektywność ruchu

Krok za krokiem. Wydaje Ci się, że w bieganiu nie ma nic trudnego? Owszem, wydaje Ci się. Prawidłowa technika zawsze zapewniała i zapewniać będzie maksimum efektów. I tu wkracza MH. Sprawdź nasz poradnik, aby biegać lepiej, szybciej i dalej.

bieganie, lepsza efektywność fot. Sebastian Kaulitzki 2015/shutterstock
Nie przekraczaj linii

Nie stawiaj stóp jak modelka na wybiegu. Wyobraź sobie linię, która biegnie pod Tobą. Stopy powinny lądować po swojej stronie tej granicy.

REKLAMA

Trening: Znajdź linię i przebiegnij 8 x 100 m, stawiając stopy po jej bokach. Będzie to trochę przypominać jazdę na rolkach. Obcisłe spodenki nieobowiązkowe.

Przyjmij dobrą postawę

Zrzuć z siebie przytłaczające Cię problemy. Bieg z wyprostowaną sylwetką, z tułowiem lekko pochylonym do przodu zmniejsza obciążenie mięśni i stawów oraz ułatwia przyspieszanie.

Trening: Pracuj nad postawą, trenując równowagę. Stań wyprostowany na palcach i staraj się utrzymać taką postawę przez 60 s, pracując mięśniami brzucha. Nauczy Cię to kontroli sylwetki w czasie biegu.

Z wymachem do przodu

To nieprawda, że biegną tylko nogi. Ramiona powinny pracować symetrycznie w czasie biegu. Taki sam wymach obu ramion ułatwi płynną i efektywną pracę Twoich nóg.

Trening: Przyklej dwie nalepki na koszulce, na żebrach pod klatką. Zrób 50-m sprinty, tak pracując rękami, by przedramiona dotykały naklejek – ramiona będą działały jak koła zamachowe. 

Ruszaj przed siebie

Ruszaj z kopyta, a raczej z biodra. Wypychaj je do przodu. To sprawia, że środek ciężkości przesuwa się do przodu, bez dodawania ruchu „góra-dół”.

Trening: Przywiąż do pasa oponę. Z takim obciążeniem zrób 6 sprintów po 60 m. Staraj się całkowicie prostować za sobą nogi – będzie Ci nieco łatwiej. 

Dodaj mocy swoim udom

Przy lądowaniu obciążenia na Twoje stawy mogą wynosić nawet trzykrotną wartość Twojej wagi. Silne uda pomagają zbalansować te obciążenia.

Trening: Zbuduj siłę, robiąc proste przysiady. Stań w lekkim rozkroku i zegnij się w biodrach i kolanach, aż Twoje uda będą równolegle do podłoża. 3 x 10 powt. 

Wykorzystaj odbicie

Dobrze wykorzystaj fazę odbicia – od momentu, w którym Twoja stopa leży płasko na ziemi, to tego, w którym biodro, kolano i kostka są całkowicie wyprostowane. Poprawisz szybkość w mgnieniu oka.

Trening: Zrób 6 odcinków po 50 m, unosząc kolana maksymalnie i prostując całkowicie nogę, z której się wybijasz. Ląduj na tej same nodze, a następny krok zrób, wybijając się z drugiej. 

MH 04/2012 

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij