[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.2

Bieganie - co łatwo poprawi Twój czas?

Jaki prosty i bezkosztowy trik sprawi, że poprawisz swoje wyniki, biegając na długich dystansach? Odpowiedź jest zaskakująca.

bieganie
Bieganie w dzisiejszych czasach to, jak wiadomo, nie takie zwykłe szybkie przebieranie nogami, tylko poważne zajęcie wspomagane naukami ścisłymi. Od kosmicznej inżynierii butów, przez oddychające i bezszwowe stroje, inteligentne zegarki, po specjalnie skomponowane żele energetyczne. A mimo to wciąż ostatnie kilometry pokonujemy z zaciśniętymi zębami, walcząc z bólem.

ZOBACZ: Jak zacząć biegać?

REKLAMA

Na szczęście badania opublikowane w „Psychology of Sport and Exercise” sugerują, że jest trik, który pomoże pokonać przysłowiową ścianę. Naukowcy odkryli, że taka prosta czynność, jak uśmiech, może zmniejszyć poziom odczuwanego bólu. Uśmiech łagodzi napięcie mięśni w obrębie całego ciała i odciąga uwagę od nieprzyjemnych doznań cielesnych, takich jak ogień w płucach i ołów w nogach. Jest to alternatywa dla tych, którzy nieufnie podchodzą do konceptu pozytywnej wizualizacji.

Wyobrażanie sobie, że jesteś na plaży, podczas gdy biegniesz w błocie i siąpiącym deszczu, po prostu nie działa na wszystkich. W cytowanym badaniu biegacze nosili maski do oddychania, dzięki czemu naukowcy mogli zmierzyć, ile energii zużywali podczas biegu. Okazało się, że uśmiechnięci byli o 2,8% bardziej wydajni niż ci skrzywieni. Nie jest to może dużo, ale w maratonach liczy się każdy drobiazg.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij