[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Bieganie: bieżnia vs teren

Chcesz klimatyzowaną salę zamienić na treningi w terenie, ale nie wiesz, czy warto. Sprawdzamy.  

facet na bieżni fot. Shutterstock
1. Hipoteza

Opór powietrza, przewyższenia, wymuszone światłami interwały, zróżnicowana temperatura, zmienne podłoże, nerka z ciężkimi kluczami, portfelem i telefonem, sprinty na widok małego, lecz głośnego psa... Wszystko to pozwala przypuszczać, że bieg w terenie zmusza nas do większego wysiłku, a tym samym pozwala spalić więcej kalorii – niż przebieżka w stałym tempie w lekkich ciuchach, w klimatyzowanej siłowni po bieżni o niezłej amortyzacji, w dodatku z widokiem na wieżowce i tętniące życiem miasto. Postanowiłem sprawdzić, czy aby na pewno.

2. Test MH

Rachunek jest prosty: więcej spalonych kalorii w tym samym czasie oznaczałoby, że bieganie w terenie jest skuteczniejszą opcją, jeśli szybko chcesz pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Uzbrojony w zegarek, wyposażony w pulsometr i GPS, pokusiłem się o prosty test. W takim samym czasie (25 minut) postanowiłem pokonać taki sam dystans (5 km) na bieżni i w parku. Oczywiście obu prób nie zaliczyłem jedna po drugiej (zrobiłem sobie dzień przerwy), aby zmniejszyć ryzyko, że zmęczenie wypaczy wyniki. 

3. Rezultat

Zdziwienia nie było: biegnąc w parku, spaliłem prawie 150 kcal więcej. Już w trakcie testu czułem, że coś musi być na rzeczy – w końcu wybrałem trasę składającą się z kilku podbiegów i zbiegów. Co jakiś czas zerkałem na nadgarstek, aby sprawdzić, czy tak jak na bieżni moje tętno utrzymuje się przez niemal cały czas w tej samej strefie – okazało się, że nie.

Sam bieg był też odrobinę trudniejszy – musiałem cały czas pilnować się, aby zmieścić się w limicie czasu, co wiązało się z paroma całkiem imponującymi zrywami. Na bieżni tego problemu nie miałem. Bieg z prędkością trochę ponad 11 km/h i lekkie przyspieszenie na ostatnim kilometrze to była czysta przyjemność. 

REKLAMA
 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij