REKLAMA

Bieganie a triathlon [Patenty]

Tym razem pochylamy się nad najdłuższą częścią triathlonowych zmagań - nad biegami. To właśnie wtedy podczas biegania widać największe różnice pomiędzy zawodnikami. 

Solidny bieg to najbardziej problematyczna część triathlonu – wynika z badań opublikowanych na łamach „Journal of Strength and Conditioning Research”. Badacze porównywali czasy z kolejnych części wyścigu z ostatecznymi wynikami topowych triathlonistów na przełomie ostatnich dwóch dekad. W przypadku dystansu olimpijskiego to właśnie część biegowa okazała się głównym czynnikiem decydującym o ostatecznym rezultacie. Najlepszym sposobem, aby poprawić szybkość i wytrzymałość, jest, po prostu, stopniowe zwiększanie czasu, który spędzasz biegając. Po raz kolejny kluczem do sukcesu jest wysoka intensywność. I technika, oczywiście.

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Triathlon a jazda na rowerze

1. Do góry

Garbienie się zmniejsza efektywność ruchu. Biegnąc, myśl o tym, aby czubek głowy był jak najwyżej – to patent  na proste plecy i otwartą klatkę piersiową.

2. Cała naprzód

Wzrok wlepiony w drogę kilkanaście metrów przed Tobą poprawi posturę podczas biegu. Pomoże też nieco zmęczonej głowie, ponieważ patrzysz do przodu, a nie w ziemię.

3. Znajdź swój rytm

Do biegowej playlisty dobierz kawałki do tempa, w którym chciałbyś biec. Machaj rytmicznie ramionami zgiętymi  w łokciach. Nadaj tempo górze, a odpoczną nieco zmęczone nogi.

4. Pewny krok

Garbienie się zmniejsza efektywność ruchu. Biegnąc, myśl o tym, aby czubek głowy był jak najwyżej – to patent  na proste plecy i otwartą klatkę piersiową.

PRZECZYTAJ: Triathlon a pływanie

5. Do biegu

Za każdym razem wyrzuć kolano trochę wyżej do góry niż wymaga od Ciebie kolejny krok. W ten sposób unikniesz szurania, które pojawi się jako pierwsza oznaka zmęczenia materiału.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA