[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Bieganie a triathlon [Patenty]

Tym razem pochylamy się nad najdłuższą częścią triathlonowych zmagań - nad biegami. To właśnie wtedy podczas biegania widać największe różnice pomiędzy zawodnikami. 

Solidny bieg to najbardziej problematyczna część triathlonu – wynika z badań opublikowanych na łamach „Journal of Strength and Conditioning Research”. Badacze porównywali czasy z kolejnych części wyścigu z ostatecznymi wynikami topowych triathlonistów na przełomie ostatnich dwóch dekad. W przypadku dystansu olimpijskiego to właśnie część biegowa okazała się głównym czynnikiem decydującym o ostatecznym rezultacie. Najlepszym sposobem, aby poprawić szybkość i wytrzymałość, jest, po prostu, stopniowe zwiększanie czasu, który spędzasz biegając. Po raz kolejny kluczem do sukcesu jest wysoka intensywność. I technika, oczywiście.

ZOBACZ TEŻ: Triathlon a jazda na rowerze

REKLAMA

1. Do góry

Garbienie się zmniejsza efektywność ruchu. Biegnąc, myśl o tym, aby czubek głowy był jak najwyżej – to patent  na proste plecy i otwartą klatkę piersiową.

2. Cała naprzód

Wzrok wlepiony w drogę kilkanaście metrów przed Tobą poprawi posturę podczas biegu. Pomoże też nieco zmęczonej głowie, ponieważ patrzysz do przodu, a nie w ziemię.

3. Znajdź swój rytm

Do biegowej playlisty dobierz kawałki do tempa, w którym chciałbyś biec. Machaj rytmicznie ramionami zgiętymi  w łokciach. Nadaj tempo górze, a odpoczną nieco zmęczone nogi.

4. Pewny krok

Twoja stopa powinna lądować pod ciałem lub trochę przed nim. Zapobiegniesz przekrokowaniu, czyli sytuacji, gdy stopa ląduje (często na pięcie) przed środkiem ciężkości oraz gdy ląduje za nim. A tak właśnie traci się rozpęd.

PRZECZYTAJ: Triathlon a pływanie

5. Do biegu

Za każdym razem wyrzuć kolano trochę wyżej do góry niż wymaga od Ciebie kolejny krok. W ten sposób unikniesz szurania, które pojawi się jako pierwsza oznaka zmęczenia materiału.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij