BMR, czyli jak mięśnie palą tłuszcz

Jeśli ktoś powie Ci, że kardio to najlepszy sposób na spalanie tłuszczu, będzie miał rację, ale...

trening, trening siłowy shutterstock.com
Noworoczne postanowienie, by „wziąć się za siebie” i zrzucić trochę zbędnych kilogramów, często prowadzi nas  na bieżnie lub na biegowe trasy;  rzadziej do sztangi, która zazwyczaj kojarzy się z nabieraniem masy. W końcu nic tak dobrze  nie spala tkanki tłuszczowej,  jak kardio, prawda? Prawda.  W godzinę umiarkowanego  kardio spalisz więcej kcal niż  w godzinę umiarkowanie ciężkiego treningu siłowego.

REKLAMA

PRZECZYTAJ: Trening HIIT - wady i zalety

Jest  jednak potężne „ale”. Naukowcy  z Harvardu przeanalizowali dane zebrane od 10 500 mężczyzn – wszyscy byli w średnim wieku, żadnych młodzieniaszków z iluzoryczną tkanką tłuszczową  – z 12 lat, by sprawdzić, jak dany rodzaj aktywności fizycznej wpłynął na ich rozmiar w pasie. Wyniki pokazały, że obserwowanym facetom średnio przybyło 6,6 cm obwodu w pasie, jednak regularny trening siłowy zmniejszał tę liczbę o połowę, i to niezależnie od poziomu aktywności aerobowej.

Jak to możliwe, skoro chwilę wcześniej napisaliśmy, że kardio spala tłuszcz lepiej niż trening siłowy? Wszystko przez BMR, czyli podstawowe dzienne zapotrzebowanie kaloryczne  organizmu, które dla przeciętnie zbudowanego mężczyzny wynosi 1800 kcal. Jednak mężczyźni z większą masą mięśniową generują wyższe BMR. Każdy kilogram mięśni jest dla organizmu dość drogi w utrzymaniu. Dlatego podniesienie BMR w siłowni jest inteligentnym sposobem  na zwiększenie potencjału spalania tłuszczu w perspektywie długoterminowej.

Podkręć swój metabolizm

Proste patenty, które pomogą kontrolować apetyt i przyspieszą przemianę materii.

1. Witamina D

Witamina D pomaga metabolizować cukier i tłuszcz oraz korzystnie wpływa na stan układu kostnego.

University of Montreal

2. Nawadnianie

Wypicie 500 ml wody po przebudzeniu zwiększa tempo metabolizmu o prawie jedną trzecią.

„Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism”

3. Kapsaicyna

Spożywanie 1 gchili w proszku z jedzeniem pomaga podnieść tempo metabolizmu i hamuje apetyt, powstrzymując podjadanie.

„Plos One”

Zobacz również:
Świat powoli wraca już do normy, ale niektóre pandemiczne rozwiązania, jak praca zdalna właśnie, zostaną z nami na dłużej. Wprowadź w życie taką rutynę dnia codziennego, żeby nie odbiło się to negatywnie na Twojej formie.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA