Amerykański swing (american swing) – poprawna technika

Kettlebell w wersji amerykańskiej różni się od wersji rosyjskiej nie tylko zakresem ruchu odważnika. Warto się z nią bliżej poznać. 

Amerykański swing fot. Kamil Majdański/MPP

Na start...

Zaczynając swing amerykański, nie ustawiaj kettla między nogami, lecz połóż go krok przed sobą, dzięki czemu będziesz mógł nadać mu pęd przed wciśnięciem go między uda. I tu płynnie przechodzimy do drugiej ważnej kwestii: kiedy odważnik wraca z góry, nie zaczynajmy za szybko zginać bioder, bo wyląduje nam między łydkami/ kolanami, a to poważny błąd.

REKLAMA

Amerykański swing – faza I

Amerykański swingfot. Kamil Majdański/MPP

Połóż kettla na podłodze krok przed Tobą, złap go oburącz. Nadaj mu pęd, kierując go między nogi. Obniż pozycję bioder, pochyl tułów do przodu i delikatnie ugnij kolana (delikatnie, to nie przysiad), pozwalając kettlowi dostać się w okolicę pachwiny. Plecy utrzymuj proste, łopatki ściągnięte. Głowa i plecy mają tworzyć prostą linię.

Amerykański swing – faza II

Amerykański swingfot. Kamil Majdański/MPP

Płynnym ruchem wyprostuj nogi w kolanach i wypchnij mocno biodra do przodu. Prowadź kettla blisko tułowia, ramiona mają być ugięte w łokciach (tym różni się od swingu rosyjskiego), które wypychamy na zewnątrz. Już podczas ruchu bioder powinieneś czuć, jak ciężar ciągnie do góry – ręce powinny iść za ciężarem. W końcowej fazie ramiona znów prostujemy. Ruch kończy się, gdy kettlebell znajdzie się ponad Twoją głową, zwrócony spodem w kierunku sufitu. Dopchnij końcówkę napięciem pośladków. W tym ćwiczeniu, oprócz techniki, ważne są również tempo oraz dynamika ruchu.

Amerykański swing – chwyt

Amerykański swingfot. Kamil Majdański/MPP

Chwyt musi być pewny, mocny i zamknięty. W amerykańskiej wersji swingu w końcowej fazie ruchu odważnik znajdzie się dokładnie nad Twoją głową. Chwytając kettla, staramy się go lekko „złamać” ruchem barków na zewnątrz.

Amerykański swing – biodra

Amerykański swingfot. Kamil Majdański/MPP

Na start wypchnij lekko biodra w tył i ugnij kolana – zupełnie jakbyś otwierał tyłkiem drzwi. Odważnik powinien zwisnąć swobodnie między Twoimi nogami. Pamiętaj, że plecy pozostają proste, łopatki ściągnięte, a barki w depresji.

Amerykański swing – korpus

Amerykański swingfot. Kamil Majdański/MPP

Musisz być prosty od stóp do głowy. Napnij pośladki i mięśnie czworogłowe ud, zaangażuj mięśnie brzucha i stań twardo w miejscu. Głowa ma być przedłużeniem kręgosłupa, a wzrok wędruje razem z nią.

Amerykański swing – nad głowę

Amerykański swingfot. Kamil Majdański/MPP

Tułów unosimy do pionu, trzymając cały czas proste plecy. Wypchnięty przez biodra odważnik trzymamy w lekko ugiętych rękach i prowadzimy blisko tułowia. Gdy kettlebell minie głowę, musi zacząć się obracać.

Zobacz również:
Merrell Nova 2 to buty, które są jak najlepszy kompan na trailowej wyprawie – mocne, nie zawiodą Cię w żadnej sytuacji, a przy tym czujesz się w ich towarzystwie naprawdę komfortowo.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA