[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Amare Stoudemire: być lepszym po kontuzji

Nic nie zatrzyma Amare Stoudemire'a z Phoenix Suns - nawet koszmarna kontuzja kolana. Zobacz, jak wzorem jednego z najlepszych centrów koszykarskiej ligi NBA nie tylko wrócić do gry, ale być wtedy w lepszej formie niż kiedykolwiek wcześniej.

Kontuzja, która przytrafiła się Amare, dla wielu koszykarzy oznacza koniec kariery. Ale center Phoenix Suns dzięki swojej determinacji i ciężkiemu treningowi znów jest graczem wielkiego formatu. (fot. Mark Hanauer)
Amare Stoudemire, jeden z najlepszych centrów NBA, miał w sezonie 2005-2006 kontuzję kolana, najgorszą, jaka może przytrafić się koszykarzowi. Ale po operacji i zabiegach medycznych polegających na leczeniu ubytków tkanki chrząstnej za pomocą mikrozłamań błyskawicznie wrócił do gry. Postawił sobie nawet nowe wyzwanie: chciał poprawić swój wyskok o 10 centymetrów - z 95 do 105 cm.

"Straciłem przez operację jakieś 2 cale (5 cm) wyskoku. Chcę je odzyskać, a potem dodać do tego jeszcze 2 cale" - mówił po kontuzji. Udało mu się. Oto sposób Amare'a.

Biegaj z szybszymi

Po rehabilitacji Stoudemire chciał najpierw odzyskać szybkość. Dlatego przy treningach biegowych pracował nie z centrami, ale z obrońcami. "Możesz biegać nawet 10 kilometrów dziennie, ale nie przyda Ci się to w koszykówce. Musisz biegać w tempie sprintów".

REKLAMA
Wyskok najlepiej poprawiają ćwiczenia plyometryczne, np. zeskok ze skrzyni i natychmiastowy wyskok z powrotem na podwyższenie. Amare robił je na prawie metrowych skrzyniach.

By płuca i nogi wróciły do formy, rób tzw. szóstki: bieg z jednego końca boiska do drugiego (3 razy) - w sumie 6 długości boiska. Odpocznij 30 sekund i powtórz całość jeszcze 3 razy. Cel: każda "szóstka" poniżej 31 sekund.

Nabierz siły

Wyskok najlepiej poprawiają ćwiczenia plyometryczne, np. zeskok ze skrzyni z natychmiastowym wyskokiem z powrotem na podwyższenie. "Amare wykonywał to ćwiczenie na 90-centymetrowych skrzyniach" - wspomina Erik Philips, trener odpowiedzialny w Suns za przygotowanie siłowe i kondycyjne. Ale zanim dojdziesz do tego punktu, wzmocnij swoje mięśnie treningiem oporowym, który da stabilność Twoim stawom, np. marsz z oporem czy przeskoki na zegarze.

Rozluźnij mięśnie

Amare ma zawsze przy sobie kawałek pianki. Wykorzystuje go do masażu napiętych mięśni. Wystarczy, jeśli przetoczysz takim wałkiem po mięśniach uda (z każdej strony), a potem łydki. Po kilku minutach takiego masażu rozciągnij mięśnie nóg.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij