Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Alkohol a trening, przerwy między seriami i Alzheimer - News MH

W tej porcji newsów naukowcy wypowiadają się na zawsze ciekawy temat łączenia treningu z alkoholem. Zainteresowani?

Piwo po treningu

Spiesz się powoli

W badaniach opublikowanych przez „Th e Journal of Sports Medicine”, których autorem był Brad Schoenfeld, badacz specjalizujący się w sportowych aspektach nauki, odkryto ciekawą zależność między krótkim odpoczynkiem a wynikami na siłowni.

Podczas ośmiotygodniowego programu badawczego podzielono trenujących mężczyzn na dwie grupy – pierwsza z nich po każdej serii ćwiczeń odpoczywała do 60 sekund, podczas gdy drugi team lenił się w analogicznej sytuacji od 2 do 4 minut.

Okazało się, że podczas testów ciężaru maksymalnego wykonywanych pod koniec każdej sesji treningowej grupa „leni” wykazywała się znacząco większą siłą. Ich wyniki były prawie o 50% lepsze niż w grupie odpoczywającej zaledwie minutę. Jaki z tego wniosek? Jeśli na szczycie listy Twoich celów treningowych jest spalenie tłuszczu i zrzucenie oponki – katuj się intensywnymi treningami i wykonuj szaleńcze superserie.

Natomiast jeśli chcesz bić rekordy siły i osiągów – warto czasem posadzić cztery litery na ławce, pogadać z kumplami o Lidze Mistrzów i poobserwować tę śliczną blondynkę, która ochoczo wykonuje przysiady ze sztangą. Czyli prawda, że co nagle, to po diable.

Alkotrening

Badacze z „Alcoholism: Clinical and Experimental Research” jednorazowo możesz wypić piwa, by nie odczuć negatywnych skutków wpływu alkoholu formę treningową. specjaliści z „The Plos One” nawet taka ilość wpływa negatywnie na procesy anaboliczne, regenerację potrenigową i nie osiągać najlepszych wyników. rada? Żeby nie oszaleć, musisz czasem odpuścić. Wypicie kilku piwek z kumplami w piątkowy wieczór jest dopuszczalne, o ile nie powtarzasz tego co drugi dzień.

Zdrowa głowa

W niedawnym numerze Women's Health dziewczyny pisały, że ćwiczenia fizyczne redukują ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera. Potwierdzamy: naukowcy UBC Okanagan School of Health and Exercise Sciences udowodnili, że regularny trening nie tylko niweluje takie ryzyko, ale też pomaga w zwalczaniu symptomów już zdiagnozowanej choroby. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij