REKLAMA

Airbike – technika treningu i podstawowe błędy

Być może przypomina nieco rowerek stacjonarny, ale w swoich możliwościach różni się od niego  jak Air Force 1 od Bombardiera.  

Airbike Harvey Symons

Nie ma nic skomplikowanego w treningu na airbike’u, ale jeśli dobrze przygotujesz go do startu, to jazda będzie efektywna i bez turbulencji. Jedyne, czego nie możemy obiecać, to tego,  że jadąc na maksa, nie poczujesz się słabo pod koniec podróży.

1. Ustawienie siodełka

Zacznij od ustawienia wysokości siodełka – tak, by gdy stopa jest w najniższej pozycji, noga była prawie całkowicie wyprostowana (ale jednak tylko prawie) i byś nie musiał kręcić biodrami na boki przy kręceniu pedałami. Przesuń je też  do przodu lub do tyłu – tak, by gdy pedał jest na godzinie 5, Twoje kolano znajdowało się dokładnie nad środkiem stopy.

AirbikeHarvey Symons

2. Mocny Uchwyt

Inaczej niż w przypadku siodełka, ramiona airbike’a praktycznie nie mają regulacji. Dobre ustawienie (po wyregulowaniu siodełka) powinno dać Ci w miarę wyprostowaną sylwetkę, przy której nic nie będzie blokować Ci oddechu, a pozwoli przyciągać rączki tuż pod klatkę piersiową i wypychać ramiona do pełnego wyprostu.

AirbikeHarvey Symons

3. Szybki start

Sprint na airbike’u jest jak włączanie się do ruchu na autostradzie: szybko musisz nabrać prędkości na pasie rozbiegowym. Zacznij na maksa, by podnieść wskaźniki mocy, a potem utrzymuj wybrane tempo. Dzięki temu koło zamachowe będzie poruszało się lżej i przejedziesz większy dystans, albo spalisz więcej kalorii, bo moc pozostanie przez moment na wysokim poziomie, nawet gdy opadniesz z sił.

AirbikeHarvey Symons

Czego nie robić?

Nie zawsze wszystko idzie jak po maśle. Oto sygnały, które mogą doprowadzić do sytuacji awaryjnych.

Wysokie Kolana

Jeśli siodełko jest za nisko, nogi nigdy wystarczająco się nie wyprostują, przez co po 20 sekundach uda pękają jak balony. Później nie jesteś w stanie wygenerować nimi odpowiedniej mocy i cały trening wygląd dokładnie tak samo – jak pęknięty balon.

Głowa bez  kontroli

Zamykanie  oczu i szaleńcze kręcenie głową na boki sprawia, że tracisz mnóstwo energii, nieefektywnie oddychasz i robisz dużo hałasu. Skoncentruj wzrok na jednym punkcie monitora lub ściany, głowę trzymaj uniesioną i zachowaj spokój. Płynność oznacza szybkość.

Szerokie ramiona

Nie trzymaj głowy opuszczonej między ramiona urządzenia. Zwykle ramiona idą wtedy na boki, przez co nie możesz wykorzystać pełnego zakresu ruchu. Schylanie się ściska też klatkę piersiową, która nie pracuje wtedy na pełnych obrotach. Głowa do góry: wykorzystasz wtedy siłę swojej góry.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA