REKLAMA

4 tygodnie do mięśni na plażę

Jeżeli nie masz nadwagi, wystarczą Ci 2 tygodnie na wyraźną poprawę sylwetki. Jeżeli dźwigasz przed sobą brzuch, potrzebujesz dodatkowych 14 dni. Oto plan, który gwarantuje, że Twoje ciało będzie bardziej przypominać rekina niż wieloryba.

Mięśnie na plażę w 4 tygodnie Zai Aragon 2013/shutterstock.com
fot. Zai Aragon 2013/shutterstock.com
2 tygodnie do celu

REKLAMA

Trening

Już ustawiłeś sobie nową autoodpowiedź w służbowej poczcie i kupiłeś nową maskę do nurkowania (trochę trudno testuje się sprzęt nurkowy w wannie, prawda?). W treningu też czas na nowości, a w zasadzie na prawdziwe wyzwanie, jeśli na plaży masz choć trochę rzucać się w oczy.

Do swojego dotychczasowego treningu dodaj na koniec 15 minut ćwiczeń z odważnikiem (tak, to ten ciężarek, który kojarzy Ci się być może z treningiem dziadka). Niech ten kwadrans składa się z wymachów odważnikami, podrzutów z przysiadu, przysiadów i wyciskań (przykładowe ćwiczenia z kettlebellem i gotowy program treningowy znajdziesz w tym artykule).

Zapomnij o drastycznych dietach – wystarczy, jeśli obetniesz kalorie o 1/6. To na przykład dwie bułki.

Już ustawiłeś sobie nową autoodpowiedź w służbowej poczcie i kupiłeś nową maskę do nurkowania (trochę trudno testuje się sprzęt nurkowy w wannie, prawda?). W treningu też czas na nowości, a w zasadzie na prawdziwe wyzwanie, jeśli na plaży masz choć trochę rzucać się w oczy.

Paliwo

Na 2 tygodnie przed wyjazdem mocno zetnij ilość jedzonych węglowodanów - to sprawdzona metoda na zrzucenie wagi, gdy czas jest tym, czego masz najmniej. Unikanie węglowodanów tylko w jednym posiłku dziennie sprawia, że metabolizm pozwala spalić dodatkowe 80 kalorii dziennie. Spróbuj chudej wieprzowiny z gotowanymi warzywami lub zieloną sałatę z puszką tuńczyka. Dzięki temu na lotnisku nie będziesz musiał martwić się o nadwagę bagażu wokół pasa.

Patent tygodnia

Wysypiaj się. Ponieważ musisz być bardzo konsekwentny z dietą, warto wcześniej chodzić spać, by nie dopadał Cię nocny głód. W dodatku wyspani ludzie jedzą prawie o jedną czwartą przekąsek mniej niż Ci, którzy śpią mniej niż 8 godzin.

1 tydzień do celu

Trening

Jesteś jak maratończyk przed startem - wykonałeś dużo pracy. Czas nieco zwolnić, by w dniu 0 być w najlepszej formie. Przez ostatni tydzień trenuj z trochę mniejszą intensywnością, co nie znaczy, że masz pełen luz. Sprawdzona metoda to np. bieg przez pewien czas na 50% możliwości, krótka przerwa i znowu bieg, ale tym razem aż do utraty sił. To zmaksymalizuje spalanie ostatniej warstwy tłuszczu.

Paliwo

Pewnie już nie możesz się doczekać rybki z morza, ale postaraj się wpleść ją do menu już teraz. Jak wykazały badania przeprowadzone na uniwersytecie w Reykjaviku, jedzenie dorsza lub łososia 3 razy w tygodniu powoduje szybszą utratę wagi niż przy diecie bez rybiego mięsa. Ale nawet nie próbuj sięgać po jakieś fast foody. Ostatnią rzeczą, jaką chciałbyś zrobić, to zasłonić z takim trudem odsłonięte mięśnie brzucha.

Potrawy kategorycznie zakazane w tym tygodniu to: frytki, nachosy, lody, pączki, słodycze i alkohol. Plus wszelkiego rodzaju mięso, które dostajesz przez okienko samochodu zawinięte w bułkę albo panierowane.

Patent tygodnia

Weź zimny prysznic i to nie dlatego, że Twoja partnerka wygląda super w nowym bikini. Badania przeprowadzone w amerykańskim National Institute of Health wykazały, że wystawianie organizmu na zimno powoduje przyspieszenie metabolizmu. Nie martw się - wygrzejesz się już na plaży.

MH 08/2010

STRONA 2 z 2

Komentarze

 (9)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA