4 ćwiczenia rozciągające dla pracowników biurowych

Napięte mięśnie i zastałe stawy możesz rozruszać zawsze – niezależnie od tego, jak mocno i długo już skrzypią.

rozciąganie, mobilizacja Men's Health

Pokonaj biurowego potwora

Cztery ćwiczenia, które sprawią,  że wstając zza biurka, nie będziesz  poruszał się jak zombie.  

REKLAMA

1. Skłony na boksie

2 serie po 5 powtórzeń

rozciąganie, mobilizacjaMen's Health

Stań na podwyższeniu, trzymając w rękach lekki ciężarek. Trzymając proste w kolanach nogi, zrób skłon, aż ciężarek będzie niżej niż stopy. Wróć do pozycji startowej.

2. Szczęśliwe dziecko z gumą

3 serie po 60 sekund

rozciąganie, mobilizacjaMen's Health

Połóż się na plecach z gumą pod biodrami. Unieś kolana do klatki i zablokuj na nich gumę. Rozchyl kolana, rozciągając jednocześnie przy oporze gumy pachwiny i przywodziciele ud.

3. Łuk ze wsparciem

2 serie po 5 powtórzeń na stronę

rozciąganie, mobilizacjaMen's Health

Stań bokiem przy konstrukcji z prostym drążkiem. Sięgnij zewnętrzną ręką nad głową do drążka. Nie poruszając stopami, odwiedź biodra na zewnątrz, przytrzymując się drugą ręką na dole. Wytrzymaj10 sekund.

4. Krab na jednej ręce

2 serie po 5 powtórzeń na stronę

rozciąganie, mobilizacjaMen's Health

Zrób mostek tyłem (nogi zgięte w kolanach). Opierając się na obu stopach i lewej dłoni, przenieś prawą rękę  do lewej, skręcając się  w biodrach.

Bez siedzenia

To, jak pracują biodra, ma wpływ na praktycznie każdy ruch Twojego ciała. Rusz je.

Kolana

Słabość mięśni wokół bioder ma wpływ na pozycję ud oraz kolan w czasie biegu. Jeśli nie poświęcisz temu uwagi, możesz mieć dosyć bolesne bieganie i zapomnij o rekordzie na 5 km.

Plecy

Jeśli jedno biodro jest silniejsze, to nierównowaga mięśniowa może prowadzić do bólu dolnego odcinka pleców. Trening ruchomości pozwoli Ci poruszać się bez trzymania się za plecy.

Barki

Tak, naprawdę. Przy słabych biodrach barki będą nadrabiały złe ustawienie całej sylwetki i zmieniały swoje położenia  na nieprawidłowe.  I może się to rozszerzyć nawet na kręgi szyjne.

Zobacz również:
Już nie będzie wymówki, że nie poćwiczysz, bo nie masz sprzętu. Oto wyzwanie, do którego potrzebujesz tylko odważnika kettlebell – resztę można zastąpić dosłownie czymkolwiek. Tylko Ty nie wysyłaj zastępstwa na trening.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA