[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Częste kontuzje: sposoby, aby ich uniknąć

Łokieć tenisty. Uszkodzenie stawu barkowego. Skręcenie kostki. Kolano biegacza. Te oraz 6 innych kontuzji opisanych w tym artykule to najczęstsze urazy, jakich doznają mężczyźni podczas treningów. Poznaj je i dowiedz się, jak możesz się ich ustrzec.

fot. Dave Kreiger
Zdaniem specjalistów, do aż 8% urazów w sporcie dochodzi z przyczyn zależnych od osoby, która kontuzji uległa. Przy czym odsetek ten jest większy w przypadku ludzi uprawiających sport rekreacyjnie, ponieważ są oni zwykle mniej świadomi ryzyka związanego z uprawianą dyscypliną oraz częściej używają nieodpowiedniego sprzętu, lekceważą potrzebę rozgrzewki i przeceniają własne możliwości.

Oznacza to, że w ogromnej większości przypadków można ustrzec się niepotrzebnego bólu, interwencji lekarzy, przerwy w treningach i często długotrwałej rehabilitacji, jeśli odpowiednio się do wysiłku przygotujesz. Jednym z najważniejszych elementów tego przygotowania jest rozciąganie mięśni, aby pozostały elastyczne i wytrzymały zwiększone obciążenia treningowe.

Oto 10 najczęstszych urazów, jakich doznają faceci aktywni fizycznie (w kolejności od głowy do stóp), plus proste sposoby uniknięcia lub zminimalizowania tych uciążliwych problemów.

1. Naderwanie więzadeł i mięśni karku


Łatwo rozpoznasz ten ból, chociaż trudno go opisać. To tak, jakby ktoś ściskał kombinerkami Twoje włókna nerwowe wzdłuż szyi. Z reguły jest to wynik gwałtownego i zbyt mocnego obrotu głowy. Mięśnie i więzadła utrzymujące we właściwym miejscu górne kręgi Twojego kręgosłupa mogą tego nie wytrzymać i naciągnąć się lub nawet naderwać.

Sposób na uniknięcie kontuzji:

Rozciąganie szyi. W pozycji stojącej zbliż brodę do klatki piersiowej. Połóż lewą dłoń na prawym uchu i powoli obracaj głowę w kierunku lewej piersi, poruszając jednocześnie prawą łopatką w górę i w dół. Wykonuj rozciąganie przez 20 sekund, a następnie zmień strony. Powtórz to i wszystkie inne ćwiczenia rozciągające 2 razy.

Rozciąganie z pozycji leżącej. Połóż się na podłodze z nogami zgiętymi w kolanach. Podłóż zwinięty ręcznik pod tył głowy. Wyciągaj głowę do tyłu, starając się jednocześnie przybliżyć brodę do klatki. Zrób 2 serie po 12 powtórzeń.

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij