[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Ziarnko do ziarnka: moc warzyw strączkowych

Nie lekceważ warzyw strączkowych. To kopalnia białka i całego mnóstwa witamin i mikroelementów. Idealne jako dopełnienie mięsa i ryb jako źródeł białka w diecie - niezależnie od tego czy chcesz zrzucić balast, czy zbudować mięśnie. Poznaj zalety fasoli, groszku, soczewicy i bobu.

groszek fot. shutterstock.com
1. Groszek

Znajdziesz w nim witaminy A, C, E, K, B1, B2, B3, B6 i kwas foliowy. Ponadto minerały: wapń, magnez, fosfor, żelazo, sód, błonnik pokarmowy i potas. Wrzucaj do garnka pod koniec gotowania.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 80 kcal, białko 5,4 g, węglowodany 9,4 g, tłuszcze 0,4 g

REKLAMA

REKLAMA

soczewica fot. shutterstock.com
2. Soczewica

Zawiera kwas foliowy, skrobię, wapń, fosfor, żelazo i bardzo dużo białka. Ma bardzo niski indeks glikemiczny i z powodzeniem może być stosowana podczas diet. Nie musisz jej namaczać przed gotowaniem.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 330 kcal, białko 28 g, węglowodany 57 g, tłuszcze 1,2 g

REKLAMA

fasola fot. shutterstock.com
3. Czerwona fasola

Jest bogata w białko, potas, wapń i fosfor, żelazo, kwas foliowy, selen oraz cynk. Ma substancje hamujące rozrost tkanek nowotworowych. Fasolę z puszki odsączaj i opłucz w zimnej wodzie.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 288 kcal, białko 21,4 g, węglowodany 45,9 g, tłuszcze 2,7 g

REKLAMA

REKLAMA

bób fot. shutterstock.com
4. Bób

Zawiera dużą ilość białka, węglowodanów oraz witamin: B1, B2, PP, C i prowitamniny A oraz wapń, fosfor, żelazo, magnez i karoten. Ugotuj i zmiksuj na purée wraz ze skórką.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 39 kcal, białko 5 g, węglowodany 4g, tłuszcze 0,3 g

Departament Zdrowia MH uspokaja: Problemy trawienne mogą powodować tylko suche strączkowe. Młode i te z puszki nie grożą wybuchem. 

MH 12/13

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij