[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Zdrowy przewodnik snoba: makarony

Zapomnij o gotowym makaronie. Podaruj sobie porcję budzących szacunek węglowodanów i przygotuj pastę sam. 

makarony fot. shutterstock.com
1. Świeże pomysły

Jeśli przygotujesz makaron sam, będziesz mieć pod kontrolą składniki do ciasta, a także jakość węglowodanów. „Zawsze używaj semoliny – mówi szef kuchni w warszawskiej trattorii Il Caminetto Grzegorz Steć. - To mąka wytwarzana z pszenicy durum, bogata w składniki mineralne. Receptura z Umbrii na ciasto z mąki, wody i jaj, tzw. makaron jajeczny, nie wymaga umieszczania go w lodówce”. Do wyrobu makaronu użyj maszyny – np. Gefu Perfetta (ok. 279 zł).  

Penne

Włosi najczęściej podają je z mięsem lub owocami morza. Rurki to również najbardziej odpowiednia forma pasty dla zrzucających kilogramy. Trochę oszukują żołądek – są duże, ale puste w środku, więc szybko sycą i wyglądają na znacznie więcej kalorii, niż w istocie mają. Penne = bene, znaczy dobre.

Spaghetti

Unikaj zbyt dużych porcji. Pod wpływem masy i obniżania temperatury makaron zacznie się zlepiać i przypominać nieestetyczny placek. Ponadto American Association of Cereal Chemists dowodzi, że porcja wielkości garści wystarczy, by w 1/3 uzupełnić potrzebną Ci wit. B1, która pomaga wykorzystać energię z pożywienia.

Ravioli

Talerz dobrych ravioli to znak rozpoznawczy dobrego włoskiego kucharza. Jeśli wypełnisz pierożki mięsem, na jednym ogniu upieczesz dwie pieczenie: wg University of Texas, łączne spożycie białka i węglowodanów naszybciej uzupełnia zapas glikogenu po treningu.

Teglierini

To makaron, który można jeść w większych ilościach – zmiksowany ze szpinakiem i wyrobiony z mniejszą ilością wody, ma mniej węglowodanów, a więcej cennych minerałów. Ciasto przygotuj dzień wcześniej – w ten sposób po ugotowaniu makaron będzie miał bardziej zwartą teksturę. 

 

makarony fot. shutterstock.com
2. Porcja pod kontrolą

„Zwykle podaje około 120 g ugotowanego makaronu w jednej porcji” – mówi Grzegorz Steć. Porcję spaghetti pomoże Ci określić specjalna miarka, (np. Alessi Voile, 80 zł, fabrykaform.pl), ale jeśli nie jesteś fanem kuchennych gadżetów, możesz taką porcję porównać do ilości 8-10 kawałków ravioli. Jednak jeśli chcesz przygotować kilka porcji, garnek do gotowania nie może być mały. Potrzebujesz naczynia, do którego będziesz mógł wlać ok. 5 l wody.

3. Mamma mia

Jeśli chcesz uzyskać idealny smak makaronu, przede wszystkim musisz zadbać o to, by był al dente, czyli lekko niedogotowany. Jeśli przesadzisz z czasem gotowania, pasta będzie miała smak wody. Okropność! Lekko surowy makaron ma mniejszy indeks glikemiczny, więc dłużej syci. Badania pokazują, że ugotowany al dente ma skrobię, której enzymy żołądkowe nie są w stanie strawić w całości, ostatecznie zmniejsza ilość dostarczanych kalorii. 

 

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij