[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Zdrowe połączenia: awokado + warzywa, kofeina + aktywność

Awokado to jeden z najzdrowszych owoców. Sprawdź, dlaczego jego moc wzrasta w obecności innych produktów.

awokado i warzywa fot. Shutterstock

Awokado + warzywa

Bonus: Awokado to jeden z najzdrowszych owoców, który w połączeniu z warzywami ochroni Cię przed chorobami serca i oczu.

Mechanizm: Kolorowe warzywa są bogate w karotenoidy – substancje, które nadają im żywe barwy, a jednocześnie zmniejszają ryzyko raka oraz chorób serca i wzroku.

Ale uwaga: by móc wykorzystać ich właściwości, trzeba jeść te warzywa razem z tłuszczami. Potwierdzają to badania naukowców z Ohio State University. Odkryli oni, że organizmy ludzi jedzących sałatkę warzywną razem z połówką awokado przyswajały 5-10 razy więcej beta-karotenu i luteiny (karotenoidów obecnych w marchewce i szpinaku) niż osób, które tego bogatego w zdrowe tłuszcze owocu nie jadły.

Twoja strategia: Za każdym razem, gdy jesz warzywa, dodawaj do nich zdrowe tłuszcze. Nie musi to być awokado – 2 plastry żółtego sera, oliwa z oliwek czy dresing do sałatek dadzą ten sam efekt.

Kofeina + aktywność fizyczna

Bonus: Wypij małą czarną w ciągu dnia, a będziesz miał zdrowszą skórę.

Mechanizm: Naukowcy z Rutgers University odkryli, że gdy wystawione na działanie promieni słonecznych myszy gasiły pragnienie wodą z kofeiną, a potem biegały w kołowrotku, były aż o 70% odporniejsze na nowotwory skóry niż gryzonie, które dostawały tylko kofeinę albo tylko biegały. Okazało się, że kofeina w połączeniu z ćwiczeniami popychała uszkodzone komórki skóry do samozniszczenia, zanim jeszcze doszło w nich do zmian rakowych.

Twoja strategia: By osiągnąć podobne rezultaty, wypij 1-2 filiżanki kawy przed wyjściem na siłownię. Bonus: kofeina pomoże Ci ćwiczyć z jeszcze większą intensywnością.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij