[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Zdrowa dieta: co i ile możesz jeść

Z dietami jest jak z gadżetami: co chwila pojawiają się kolejne, oczywiście lepsze od poprzednich, dzięki którym szybciej osiągniesz swoje cele. I tak, porzucasz jedną dietę dla drugiej, tkwiąc ciągle w martwym punkcie. Pora ruszyć z miejsca.

Kondycja na talerzu: przepis na mięśnie i zdrowie fot. Africa Studio 2015/shutterstock
Prawda jest prostsza niż Ci się wydaje. I do tego stara jak świat. Trzeba jeść różnorodnie, w odpowiednich porcjach i czasie oraz jak najrzadziej na mieście. Nasz spis jasno pokazuje, co i dlaczego musisz mieć w kuchni oraz na ile porcji dziennie możesz sobie pozwolić. Ci z deficytem czasu znajdą też szybkie przepisy.

REKLAMA

W skrócie, co powinieneś jeść, dlaczego akurat to, jak często i jak dużo oraz dlaczego uczyni Cię to zdrowym i pełnym energii facetem. 

1 lub 2 porcje na dzień

Orzechy

  • Obniżają poziom cholesterolu
  • Obniżają ciśnienie krwi
  • Chronią przed rakiem 

1 porcja = ¼ kubka orzechów lub ziaren lub 2 łyżki masła orzechowego

Jajka

  • Odżywiają mięśnie
  • Wpływają na przyrost masy
  • Są dobrym źródłem lecytyny

1 porcja = 1 jajko

Zdrowe tłuszcze

  • Obniżają poziom cholesterolu
  • Regulują ciśnienie krwi
  • Przeciwdziałają tworzeniu komórek rakowych

1 porcja = 2 łyżki oleju z pestek winogron, ½ małego awokado, 1 łyżeczka masła

Proste pomysły:

  • Olej z pestek winogron

Używaj go do smażenia w bardzo wysokiej temperaturze lub do grillowania.

  • Awokado

Przekrój na pół, wydrąż pestkę. W jej miejsce dodaj np. rozdrobnionego tuńczyka.

  • Masło

Najlepsze jest wówczas, gdy dodasz do niego posiekanych świeżych ziół i ząbek czosnku. 

Ryby

  • Chronią Twoje serce
  • Usprawniają pracę mózgu
  • Chronią oczy przed zwyrodnieniem plamki żółtej
  • Usprawniają pracę mięśni
  • Budują mięśnie 

1 porcja = 100 g

Proste pomysły:

  • Łosoś

Grilluj łososia z dwóch stron, aż tłuszcz się wytopi, a mięso nie będzie surowe. Dodaj do makaronu razem ze świeżo zmielonym pieprzem i łyżeczką oliwy.

  • Sardynki

Najlepiej jedz je ze świeżą kromką pełnoziarnistego chleba.

  • Krewetki

Zostaw wraz z odwłokiem, spryskaj oliwą i grilluj, aż będą różowe. Rozłup i jedz!

Drób i wieprzowina

  • Dają uczucie sytości
  • Usprawniają pracę mięśni
  • Budują masę
  • Zawierają niedużo tłuszczu 

1 porcja = 100 g

Proste pomysły:

  • Pierś z kurczaka

Pokrój w kawałki i podsmażaj, aż przestanie być surowa. Na koniec dodaj sosu meksykańskiego (np. gotowego ze słoika) i duś kilka minut.

  • Kotlety schabowe

Nie w panierce! Grilluj mięso wraz z plastrami jabłka i brzoskwini.

  • Indyk

Podsmaż, zapakuj do kanapki razem z sałatą i pomidorami. To najszybszy lunch świata. Made in home. 

Wołowina

  • Wzmacnia komórki krwi
  • Szybko syci
  • Odżywia mięśnie
  • Przyspiesza odchudzanie 

1 porcja = 100 g

Proste przepisy:

  • Stek wołowy

Najlepsze przyprawy do wołowiny to rozmaryn, kminek i wędzona papryka w proszku.

  • Jagnięcina

Zrób marynatę z jogurtu naturalnego, soku z cytryny, odrobiny cynamonu, posiekanej natki pietruszki i wyciśniętych 2 ząbków czosnku. Zapiecz w piekarniku w 120 ºC, aż będzie miękkie.

  • Dziczyzna

Najlepiej podkreślisz jej smak, dodając zmielonej chili. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij