[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
  • Men's Health

  • Dieta

  • Wołowina, gluten, nabiał, cukier - czy warto z tego rezygnować?

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Wołowina, gluten, nabiał, cukier - czy warto z tego rezygnować?

Nikt nie zaprzeczy, że zdrowe odżywianie i świadomy wybór produktów na talerz nam służy. We wszystkim trzeba jednak zachować umiar. Oto przykłady. 

wołowina
Pewne jest, że od cukru lepiej trzymać się z daleka. „Spożycie jego dużych ilości przy niskim zapotrzebowaniu energetycznym prowadzi do zaburzeń gospodarki glukozowej i w konsekwencji do 99% chorób XXI wieku” – wyjaśnia Dawid Białowąs, specjalista ds. żywienia i suplementacji w sporcie. Jeżeli cierpisz na celiakię, unikaj glutenu. Nie jest on jednak szkodliwy dla każdego. Może być wręcz przydatny do kontrolowania glikemii u osób ze stanami przedcukrzycowymi.

ZOBACZ TEŻ: Co jeść codziennie, co czasami, a co rzadko?

REKLAMA

„Z kolei nabiał wspomaga regenerację mięśni podczas budowania masy mięśniowej i jest niezwykle przydatnym źródłem niskokalorycznego i sycącego białka. Ale jeżeli masz po nim wzdęcia, krostki czy nawet ból stawów, to go nie jedz. Bądź też ostrożny z jedzeniem czerwonego mięsa. Mimo że jest bogate w dobrze przyswajalne żelazo i pomaga utrzymać odpowiedni poziom hemoglobiny w erytrocytach, to w postaci wysoko przetworzonej może przyczynić się do zwiększenia ryzyka raka jelit” – ostrzega Białowąs. Złota rada: zachowaj umiar w jedzeniu i postaw na aktywność fizyczną.

Mh radzi

Co i kiedy jeść, aby nic nie zakłóciło solidnego treningu, ale też podniosło jego efekty.

Czerwone mięso

Nie jedz go przed wizytą w siłowni. Powoli się trawi, więc podczas ćwiczeń będzie zalegać w żołądku. Nie skupisz się na treningu.

Cukier

Poprawia wytrzymałość, więc możesz zjeść zdrowego, słodkiego batona przed albo w trakcie (pod warunkiem że ćwiczysz nieprzerwanie przez 90 minut) wycisku.

Nabiał

Mleko pij po siłce. Jest źródłem białka (naprawia uszkodzone tkanki), uzupełnia węglowodany i nawadnia. Postaw na to z wysoką zawartością tłuszczu. Dlaczego podczas biegania łapią mnie skurcze stóp? Czy to kwestia złego krążenia?

Gluten

Przed treningiem nie jedz chleba ani innych produktów na bazie pszenicy. Możesz mieć wzdęcia, więc zamiast do mety będziesz musiał biec do toalety.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij