[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Woda czy izotonik? Co pić podczas treningu?

Co pić podczas treningu: wodę czy izotonik? A może jedno i drugie? I kiedy?

izotonik czy woda Shutterstock.com
Podczas wyczerpujących sesji treningowych oprócz wody tracimy również elektrolity, takie jak sód, potas, wapń i magnez. To właśnie one odpowiadają za gospodarkę wodną organizmu. Dlatego też z myślą o sportowcach zostały stworzone napoje izotoniczne. "Osobiście nie jestem fanem sklepowych izotoników, bo w większości są przeładowane substancjami słodzącymi, konserwującymi i barwnikami. Wolę przygotować własny, domowy izotonik na bazie wody, miodu, soli i soku z cytryny" – mówi Michał Wojciechowski, trener i zwycięzca konkursu Workout Master w Men's Health.

(Zobacz też: Dlaczego woda jest źródłem zdrowia?)

Zapewnia, że napoje izotoniczne są świetnym doraźnym sposobem na uzupełnienie strat elektrolitów podczas długotrwałego i intensywnego wysiłku fizycznego, ale nie powinny być podstawowym źródłem nawodnienia na każdym treningu. Bazą musi być woda i zawsze powinieneś ją mieć przy sobie.

(Wolisz naturalne rozwiązania? Zrób sobie swój własny, domowy izotonik)

"Jeśli planujesz godzinny trening, wystarczy Ci woda, a utracone podczas treningu sód, potas, wapń i magnez możesz dostarczyć w potreningowym jedzeniu. Natomiast jeżeli Twoje treningi są intensywne i długie, to przed nimi pij wodę, a w trakcie napój izotoniczny: opóźni zmęczenie mięśniowe i pozwoli wydłużyć czas pracy na pełnych obrotach. Po treningu wróć do wody" – podpowiada Wojciechowski. Najważniejsze, abyś nie doprowadził do odwodnienia organizmu: nawet to niewielkie może obniżyć Twoją wydolność o 20-30 procent.

Patenty MH

Idąc na zakupy, oprócz wody wrzuć też do koszyka inne produkty, które dobrze nawadniają.

Szpinak

Ma w składzie dużo wody, ale także magnez, który powinieneś wciągnąć bezzwłocznie po treningu (nie zapominaj też o uzupełnieniu potasu i sodu).

Arbuz

Te smaczne owoce o niskiej zawartości błonnika mogą nawadniać organizm skuteczniej niż woda. Arbuz zawiera 92 procent H2O.

Woda kokosowa

Świetnie nawadania organizm i zawiera potas, który obniża ciśnienie krwi. Co więcej, w składzie ma tylko naturalne cukry.

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA