[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Witamina C i spalanie tłuszczu - dietetyczne ciekawostki MH

Witamina C i spalanie tłuszczu są ze sobą mocno powiązane - i o tym własnie piszą eksperci MH w najnowszej porcji ciekawostek o diecie.

Witamina C
Walczysz o to, by z życiówki urwać kolejne sekundy? W takim razie możesz odpuścić sobie czytanie tego newsa. Jeśli jednak nie jesteś wytrenowany jak profesjonalny sportowiec i dopiero zaczynasz walkę z balastem, bo wskazówka na wadze pokazuje zbyt wiele, mamy dla Ciebie dobre wieści. Badania na Arizona State University pokazują, że w Twoim przypadku suplementacja witaminą C może zmniejszyć zmęczenie treningiem nawet o połowę.

Dzięki temu będziesz mógł łatwiej przetrwać okres, kiedy organizm dopiero adaptuje się do wysiłku. Poniżej zamieszczamy listę produktów zawierających sporo naturalnej witaminy C, która najlepiej się przyswaja. Surowe produkty to najlepsze źródło witaminy C – wysoka temperatura obniża jej zawartość. Przygotowuj je na parze, wtedy straty są najmniejsze.

REKLAMA

Lista zakupów

Podajemy procenty dziennego zapotrzebowania, które zaspokoi 100 g tych produktów.

Papaja - 103% - Coraz częściej możesz znaleźć ją na półkach supermarketów.

Natka pietruszki - 222% - Trudno zebrać te 100 g, więc jedz ją jak najczęściej.

Czerwona papryka - 213% - Nasz faworyt, bo łatwo zjeść odpowiednią ilość.

Brukselka - 142% - Przed gotowaniem namocz ją kilka minut, będzie smaczniejsza.

Kalafior - 77% - Wcale nie musisz go gotować – surowy świetnie smakuje.

Odświeżacz oddechu

Antybakteryjne właściwości czosnku to potężny bat na choroby, ale używamy go tylko w ostateczności, w obawie, że nasze chuchnięcie powali rozmówcę na ziemię. „Journal of Food Science” donosi, że dobrym sposobem na oddech Shreka jest zwyczajne jabłko. Zawiera bowiem składniki, które zmniejszają aktywność lotnych związków odpowiadających za zabójczy efekt czosnku. Jabłkiem go, dziada!

Albo ty, albo one

Pożywieniem bakterii żyjących w przewodzie pokarmowym (tych dobrych) jest błonnik – powinieneś go jeść 30 g dziennie. Dzięki badaniom z czasopisma „Cell” możemy użyć obrazowego porównania, które powinno Cię do tego zmotywować. Naukowcy ustalili, że jeśli nie dasz bakteriom pożywienia, zaczną zjadać Cię od środka - naruszając błonę śluzową jelita. Zły wybór.

Przyspiesz spalanie

51  – o tyle procent więcej kalorii spalisz w ciągu nocy, jeśli po kolacji weźmiesz 1,4 g kwasów omega-3 (DHA i EPA). 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij