[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.6

Warzywa krzyżowe - sposób na większe mięśnie?

Jak budować mięśnie? Co jeść? Wiadomo – targanie żelaza i białko są na pierwszym miejscu. Są też jednak inne czynniki, mniej istotne, ale mogą zrobić w masie różnicę. Oto jeden z nich – przedstawiamy Wam warzywa krzyżowe w innym świetle.

brukselka, mięśnie
Brukselka i spółka raczej nie należą do filarów diety większości facetów. Warto byłoby jednak zrewidować ich postrzeganie. Żeby Cię do tego przekonać, nie będziemy odwoływać się do jakichś tam witamin, błonników i minerałów. Z doświadczenia wiemy, że to średnio działa. Wypalimy za to z grubej rury: warzywa krzyżowe mogą pomóc Ci zbudować większe mięśnie. Serio, są na to badania.

ZOBACZ: Budowanie mięśni - top 5 produktów

REKLAMA

Ta grupa warzyw jest bogata w glukozynolany, które – według włoskich badaczy z Seconda Università degli Studi w Neapolu – stymulują rozwój komórek macierzystych, tym samym przyspieszając regenerację i wzrost mięśni. To nie wszystko. Z całej grupy glukozynolanów warto wyróżnić jeden, szczególnie aktywny związek – sulforafan. Spryciarz działa w taki sposób, że hamuje wydzielanie miostatyny – katabolicznego hormonu prowadzącego do rozkładu mięśni.

Tylko pamiętaj – sulforafan nie lubi wysokiej temperatury, więc zawierające go warzywa trzymaj krótko na parze, a nie morduj w czasie długotrwałych kąpieli we wrzątku. Wychodzi na to, że kulturyści mieli nosa, od wieków ładując brokuły do każdego posiłku. My do tej ludowej mądrości proponujemy jednak dodać szczyptę różnorodności, żeby ta dobra dla mięśni dieta szybko Ci się nie znudziła.

PRZECZYTAJ: 4 łatwe przepisy na brukselkę

Najlepsze przyprawy dla faceta

Nie zwracasz większej uwagi na przyprawy? Błąd. Najwyższy czas go naprawić.

Gdzie pieprz…

...tam mięśnie rosną. Stymuluje on wydzielanie kwasów żołądkowych i pomaga w trawieniu protein.

University of Port Harcourt

Mocny zawodnik

Czosnek, dzięki zawartości związków siarki, poprawi przepływ krwi i natlenienie mięśni.

Johns Hopkins University

Na ostro

Pieprz cayenne zawiera kapsaicynę, która pomaga nieco podkręcić metabolizm. Efekt nie jest wielki, ale ziarnko do ziarnka, a brzuch się odsłoni.

Purdue University

Komentarze

 (12)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij