[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.4

Walka o pas ABS: tuńczyk vs łosoś

Tuńczyk to prawdziwy klasyk męskiej kuchni. Pełnowartościowe białko i kwasy tłuszczowe omega-3 są reklamą samą w sobie. Lecz jak nasz bohater wypada na tle innego szlachetnego lokatora mórz i oceanów? Sprawdź, która ryba wróci na tarczy, a która na talerzu.

Walka o pas ABS: tuńczyk vs łosoś fot. Gregory Gerber 2015/shutterstock
Energia

Tuńczyk: 0

Łosoś: 1

Żadna z tych mieszkanek morza nie zawiera ani grama węglowodanów, toteż niespodziewaj się szybkiej dawki energii. Tuńczyk zawiera tylko jedną samotną kilokalorię energii na gram wagi, więc zostaje zepchnięty na drugie miejsce przez łososia i jego 1,4 kcal na gram.

Łosoś wygrywa z małą przewagą. Ale jest jeszcze coś. Mały, 200-g kawałek różowego mięsa dostarczy Ci nawet więcej niż wynosi Twoje dzienne zapotrzebowanie na witaminy B6 i B12, które poprawią nastrój i przyczynią się do lepszego wykorzystania energii z jedzenia.

 

Tuńczyk, łosoś fot. shutterstock.com

Mięśnie

Tuńczyk: 0

Łosoś: 1

Tuńczyk wygrywa w drugiej rundzie, a jakość jego mięśni najlepiej o tym świadczy. Mały, 100-g filet z tuńczyka dostarczy Ci 23,4 g białka, w porównaniu z 19,8 g, jakie znajdziesz w fi lecie z łososia (też nieźle, ale zawodnikowi zabrakło kilku punktów). Otwarte morze jest najwyraźniej lepsze w tworzeniu wysokowartościowych białek.

Mięśnie nie są zbudowane wyłącznie z białka. Badania przeprowadzone przez Texas A&M University wykazały, że mężczyźni, którzy jedzą potrawy zawierające cholesterol, odnotowali wyższy przyrost mięśni niż ci na diecie niskocholesterolowej (bez względu na ilość białka). Łosoś z 55 mg/100 g cholesterolu przyćmiewa tuńczyka (44mg/100 g).

 

Tuńczyk, łosoś fot. shutterstock.com
Regeneracja

Tuńczyk: 0

Łosoś: 1

Srebrzysta łuska tuńczyka słusznie wzbudza w nas pewne podejrzenia. W raporcie amerykańskiej organizacji Food and Drug Administration znajdujemy niepokojącą informację, że mięso tuńczyka może zawierać aż 27 razy więcej rtęci niż łosoś.

Na szczęście ten poziom nie jest uznawany za niebezpieczny dla zdrowia, ale na wszelki wypadek po treningu lepiej zjedz łososia. Łosoś kompletnie dyskwalifikuje tuńczyka, jeżeli chodzi o najlepsze danie na regenerację po treningu.

W łososiu znajdziemy 2018 mg/100 g kwasów omega-3 na 100 g. Tuńczyk ze swoimi nędznymi 243 mg/100 g może się schować. Badania wykazały, że te nienasycone kwasy tłuszczowe odgrywają kluczową rolę w przeciwdziałaniu stanom zapalnym i regeneracji mięśni. 

MH 06/2011

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij