[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Walka o pas ABS: jajka vs płatki śniadaniowe

By Twój trening był w 100% efektywny, musi być podparty dobrze zaplanowaną dietą. To Klucz do świetnej formy i wymarzonej sylwetki. MH prześwietlił dwa klasyki męskiego menu. Sprawdź, który z nich bardziej przyczyni się do Twojego sukcesu.

Walka o pas ABS: jajka vs płatki śniadaniowe fot. George Dolgikh 2015/shutterstock
Bitwa na śniadaniowym stole. Co będzie lepsze dla Twoich mięśni?

 

I. Energia

Płatki:

W zaledwie 100 g owsianki znajdziesz 379 wysokiej jakości kalorii, wspieranych przez 69 g węglowodanów i 10 g zapewniającego sytość błonnika. Płatki owsiane są bogate w beta-glukany, które pomagają w utrzymaniu wysokiego poziomu energii. Dzięki nim łatwiej będzie Ci w południe oprzeć się świeżemu croissantowi...

Jaja:

Jajka nie są może tak wydajne energetycznie, jak płatki owsiane, ale są lepsze niż inne pomysły na śniadanie. Jak podaje „International Journal of Obesity”, poranne jajka zjadane w ramach diety ograniczającej kalorie pomogło facetom zrzucić o 65% więcej tłuszczu i czuć się lepiej niż tym, którzy postawili na piekarnię.

 

Jaja kurze fot. shutterstock.com
II. Mięśnie

Płatki:

Płatki mają dwie sekretne bronie: argininę i mangan. Pierwsza jest przetwarzana na tlenek azotu, który wtłacza więcej krwi w Twoje mięśnie, czego dowiodły badania w „New England Journal of Medicine”. Pozwoli Ci to na większy wycisk na siłowni. Mangan natomiast pomaga w przetworzeniu aminokwasów, dzięki czemu mięśnie mogą przyswoić więcej białka. Nie zaszkodzi więc wrzucić ich do kolejnego szejka.

 Jaja:

W jajkach znajdziesz tyle samo białka, co w płatkach owsianych (13 na 100 g). Jest jedno „ale”: organizm przyswaja prawie 100% białka z jajek i tylko połowę białka z owsa. Co więcej, naukowcy z Texas A&M University odkryli, że zjadanie trzech jajek dziennie pozwoli Ci na zwiększenie masy mięśniowej dwa razy więcej niż po zjedzeniu dwóch jajek. To co, czas na omlet?

 

Jaja kurze fot. shutterstock.com
III. Regeneracja

Płatki:

Płatki owsiane nie tylko sprawią, że będziesz dłużej syty i oprzesz się pokusie odwiedzenia cukierni, ale dodatkowo mogą być genialnym posiłkiem po treningu.

Wyróżnia je wysoki poziom cytokin, które działają przeciwzapalnie i chronią żyły przed zatorami – jak odkryły badania przeprowadzone w USA. Co prawda przygotowanie owsianki trwa dłużej, ale skoro ma Ci to wyjść na zdrowie, warto się poświęcić.

Jaja:

Obaj dzisiejsi zawodnicy są świetni na śniadanie, ale jako posiłek potreningowy zwycięża jednoznacznie jajko. Nie tylko błyskawicznie doprowadzi białko do Twoich mięśni, ale przyda się dzięki swojej tajnej broni: tłuszczowi zawartemu w żółtku.

Według badań przeprowadzonych przez „International Journal of Sports Medicine” więcej tego tłuszczu to wyższy poziom testosteronu. A ten da Ci więcej siły i energii. 

Zwycięzcą ogłaszamy...

Jajka – za ich białkową moc i ożywczy zastrzyk dla testosteronu 

MH 10/2011

{% mhinsertbox c="C_BOX_REKLAMA_PD_336_280" %} 

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij